۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۱۳۳۱۸۶

استفاده از ماسک در آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۲

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا تصریح کرد، این امکان وجود دارد که شهروندان آمریکایی برای محافظت از خود در برابر بیماری کووید-۱۹ تا پایان سال ۲۰۲۲ از ماسک استفاده کنند.
استفاده از ماسک در آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۲
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دکتر آنتونی فائوچی روز گذشته در مصاحبه با سی ان ان گفت که حتی اگر آمریکا تا پایان سال جاری میلادی در مورد همه‌گیری کرونا به سطح چشمگیری از وضعیت عادی برسد اما این امکان وجود دارد که شهروندان برای محافظت از خود در برابر کرونا به استفاده از ماسک ادامه دهند.
وی در پاسخ به سوالی در این رابطه که آیا لازم است شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۲۲ نیز همچنان ماسک به صورت داشته باشند، تصریح کرد: فکر می کنم این امکان وجود داشته باشد.
به رغم واکسیناسیون کرونا در آمریکا، دکتر فائوچی بر اهمیت تداوم تدابیر محدود کننده و پیشگیرانه در راستای مقابله با ویروس کرونا و گونه های جدید این ویروس تاکید کرد.
این متخصص ارشد بیماریهای عفونی در آمریکا ضمن اشاره به اینکه نمی تواند پیش‌بینی کند آمریکا چه زمانی به وضعیت عادی همانند دوران قبل از همه گیری ویروس کرونا بازمی گردد، گفت: فکر می کنم تا پایان سال جاری میلادی ما به سطح خوبی از وضعیت عادی در مقایسه با وضعیت وحشتناک مقاطع اولیه همه‌گیری می رسیم.
مرکز کنترل بیماریها و پبشگیری در آمریکا اعلام کرده است که استفاده از ماسک برای کُند شدن شیوع ویروس کرونا امری مهم و حیاتی به شمار می رود زیرا هم می تواند از افراد در برابر این ویروس حفاظت کند و هم در  جلوگیری از  انتقال آن موثر باشد.
دولت جو بایدن از زمان آغاز فعالیتش بر استفاده از ماسک با هدف جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا در آمریکا تاکید داشته و این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور اعتقادی به این مسئله نداشت.
براساس امارهای اعلام شده تاکنون نزدیک به ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۵۱۱ هزار فوتی داشته است. آمریکا در صدر لیست کشورها در مسئله ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در جهان قرار دارد.
تاکنون حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ایالات متحده واکسینه شده‌اند.
آنتونی فائوچی پیشتر نیز نسبت به افزایش موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید – ۱۹ به دلیل جهش و تکامل ویروسی هشدار داده بود.
منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی