۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۱۳۳۲۰۵

کاهش هزینه های مربوط به تلفات برق

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه های کشور با اعمال کاهش تلفات شبکه برق کاسته شده است.
کاهش هزینه های مربوط به تلفات برق
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   " محمدحسن متولی زاده" امروز در هشتمین کنفرانس منطقه ای سیرد که به شیوه آنلاین در محل مرکز پایش صنعت برق درحال برگزاری است افزود: تلاش برای کاهش تلفات شبکه توزیع یکی از اقدام های مهم صنعت برق است که اکنون میزان تلفات در کشورمان تک رقمی شده در حالی که پیشتر دو رقمی بود.
وی با اشاره به رشد میانگین ۷ درصدی پیک مصرف در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: براساس تلاش های انجام شده این روند متوقف و رشد پیک در دوسال متوالی به یک درصد محدود شد که همین موضوع باعث حفظ سرمایه گذاری های صورت گرفته، افزایش بازدهی و کاهش هزینه های کشور شده است.
متولی زاده توضیح داد: این اقدام باعث شد تا از سرمایه گذاری انجام شده و انرژی اولیه بیشتر استفاده شود و ضمن اینکه امسال با توجه به گرمای شدید و مداوم، شرایط کرونایی، زمستان سردی که با کمبود سوخت نیروگاهی همراه بود و کمبود منابع مالی، سخت ترین سال صنعت برق محسوب می شود که بخوبی مدیریت شد.
وی پیرامون برنامه ریزی و نظم دهی به پروژه های صنعت برق گفت: این پروژه ها در قالب پویش هر هفته الف ب ایران نظم یافت و در بخش پروژه های مربوطه نیز، صنعت برق با راه اندازی مرکز پایش، پیشتاز بود .
مدیرعامل توانیر تصریح کرد: کاهش تلفات برق به عنوان یکی از مهمترین فعالیت ها و عملکردهای صنعت برق به حساب می آید و این اقدام به تنهایی باعث کاهش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومانی هزینه های کشور شده است.
مدیرعامل توانیر از کارکنان صنعت برق خواست با تمرکز بر دو محور فعالیت های انجام شده و دستاوردهای بدست آمده، با هدف مستندسازی فعالیت ها و نیازهای صنعت برق که یکی از مهمترین آنها مدیریت انرژی است، درکنفرانس های بین المللی وعلمی حضور یابند و به تبادل تجربه بپردازند.
متولی زاده خاطرنشان کرد: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان یارانه انرژی را پرداخت می کند و نیازمند توجه بیشتر و رسیدگی به این موضوع است.
وی اضافه کرد: براساس ظرفیت های در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت و از مدیران استانی خواست تا بهره گیری از توانمندی موجود، در زمینه کاهش تلفات، مدیریت بار و کاهش پیک اقدام کنند.
  هشتمین کنفرانس منطقه ای سیرد به عنوان مهمترین رویداد علمی صنعت توزیع برق کشور، امروز دوشنبه چهار اسفند ماه با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق وانرژی آغاز شد.
وزیر نیرو خرداد ماه امسال اعلام کرد: کاهش تلفات در شبکه توزیع برای نخستین بار به رقم ۹.۷۶ درصد رسید که دستاورد بسیار مهمی در این صنعت است.
رضا اردکانیان افزود: نسبت به سال ۹۷ به میزان هفت صدم درصد یعنی کمتر از یک درصد تلفات کاهش یافته که معادل ۵۰۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف گاز نیروگاه‌های حرارتی است.
وزیر نیرو گفت: کاهش ایجاد شده معادل کاهش انتشار یک میلیون تن دی اکسید کربن در محیط زیست است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای