۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۱۳۳۲۷۵

کاهش ۳۰ درصدی ارزش صادرات نفت عربستان

آمارهای رسمی عربستان نشان داد ارزش صادرات نفت این کشور در ماه دسامبر ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۰ درصد در مقایسه با سال پیش از آن افت کرده است.
کاهش ۳۰ درصدی ارزش صادرات نفت عربستان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   آمارهای رسمی عربستان امروز نشان داد ارزش صادرات نفت این کشور در ماه دسامبر 2020 نزدیک به 30 درصد  یا 19.5 ریال سعودی (5.2 میلیارد دلار) در مقایسه با سال پیش از آن افت کرده است.
ارزش صادرات غیرنفتی در ماه دسامبر 7.7 درصد کاهش یافته و به 18.4 میلیارد ریال رسیده است که در دسامبر سال 2019 برابر با 20 میلیارد ریال بوده است.
همچنین سهم نفت از کل صادرات عربستان از 76.7 درصد در دسامبر سال 2019 به 71.6 درصد در دسامبر 2020 کاهش یافته است.
چین همچنان شریک اصلی تجاری عربستان در این ماه بوده و 13.5 میلیارد ریال از 64.8 میلیارد ریال مجموع صادرات این کشور را به خود اختصاص داده است.
در دسامبر 2019، ارزش مجموع صادرات عربستان برابر با 85.8 میلیارد ریال بوده است.
ژاپن و هند، بزرگ ترین مقاصد صادراتی بعدی عربستان به شمار می روند بطوریکه به ترتیب ارزش صادرات به این کشورها 7.5 میلیارد و 6.3 میلیارد ریال برآورد شده است.
عربستان در ماه دسامبر 9 میلیارد ریال واردات از چین داشته و پس از آن آمریکا و امارات به ترتیب با 5.2 و 3.1 میلیارد ریال قرار دارند.
ارزش واردات عربستان در آخرین ماه سال 2020 نسبت به سال پیش از آن 12 درصد یا 6.1 میلیارد ریال افت داشته است. این کاهش ناشی از کاهش حدود 25 درصدی واردات خودرو و تجهیزات مرتبط با حمل و نقل و کاهش حدود 20 درصدی محصولات پتروشیمی یا صنایع وابسته بوده است.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی