۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۳۳۳۸۹

ظرفیت ذخیره سازی نفت چین در حال پر شدن است

درحالی که ظرفیت ذخیره سازی نفت چین به عنوان یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان نفت در جهان در حال پر شدن است، انتظار می رود پکن به واردات نفت همچنان ادامه دهد.
ظرفیت ذخیره سازی نفت چین در حال پر شدن است
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت ذخایر نفت خام چین به سطحی برابر با واردات 100 روز رسیده است که به محدودیت های ظرفیتی ذخیره سازی این کشور نزدیک است.
به گفته این منبع آگاه، سطح ذخایر نفت خام چین هم شامل ذخایر راهبردی (استراتژیک) و هم ذخایر تجاری می شود.
آمارهای شرکت تحلیل آمارهای نفتی OilX نشان می دهد ذخایر نفتی چین در نزدیکی 1.1 میلیارد بشکه است و پس از کاهش در دسامبر 2020، با توجه به واردات شدید در فوریه 2021 بار دیگر افزایش یافته است.
این شرکت نفتی همچنان خاطرنشان کرد منابع نفتی راهبردی چین (SPR) از اکتبر 2020 کاملا پر شده است و به حدود 380 میلیون بشکه رسیده است. مقداری از این ذخایر باید در منبع های ذخیره سازی اجاره ای نگهداری می شدند.
چین سال گذشته زمانی که قیمت ها کاهش یافت، به خرید نفت مازاد ادامه داد. با این حال، مخازن ذخیره سازی پر شد و این نگرانی ایجاد شد که دومین مصرف کننده نفت در جهان با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه شود که می تواند قیمت ها را بیشتر کاهش دهد.
با این حال، گزارش بلومبرگ نشان می دهد که پکن هدفی که برای ذخایر راهبردی خود تعیین کرده برابر با 90 روز واردات نفت خام است و احتمالا به خرید نفت ادامه دهد.
میا گنگ، تحلیلگر موسسه مشورتی FGE به بلومبرگ گفت: «به لحاظ ذخیره سازی، ما معتقدیم که هدف چین در 100 یا 120 (واردات نفت) برای ذخیره سازی متوقف نخواهد شد.»
«امنیت ملی در سال های آتی، از اولویت های چین است و این امر باعت ادامه ذخیره سازی خواهد شد.»

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی