۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۱۳۳۶۰۸
از هفته آینده آغاز می شود؛

عملیات اجرایی احداث مخازن پتروپالایش مکران

عملیات اجرایی احداث سوله ها و مخازن پتروشیمی شرکت پتروپالایش مکران با دستور استاندار هرمزگان از هفته آینده آغاز می شود.
عملیات اجرایی احداث مخازن پتروپالایش مکران
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   استاندار هرمزگان دوشنبه شب در بدو ورود به جاسک به صورت سرزده از شرکت پتروپالایش مکران بازدید کرد و روند پیشرفت این پروژه را مورد بازدید قرار داد.
فریدون همتی ضمن دستور به آغاز عملیات اجرایی اسن طرح پتروشیمی از هفته آینده، ابرازداشت: همچنین عملیات اجرایی احداث ۱۰۰واحد مسکونی برای پرسنل مهندسی از هفته اینده شروع می شود.
طرح پتروپالایش مکران با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز با سرمایه گذاری ارزی ۶.۵ میلیارد دلار و سرمایه گذاری ریالی ۱۱۷ هزار میلیارد درحال انجام است.
هم اکنون زیرسازی مسیر دسترسی ۱۳ کیلومتری این شرکت به طور کامل انجام شده و ۳.۵کیلومتر از این مسیر آسفالت شده که در قالب اجرای ابر پروژه پتروپالایش سواحل مکران برای ۲۸ هزار نفر در زمان ساخت و بهره برداری اشتغال ایجاد خواهد شد. 
مجتمع بزرگ پتروپالایشی جاسک کار خود را از سال ۹۷ در شهرک صنعتی جاسک آغاز کرده  که شامل پتروشیمی و پالایشگاه است، ۳۵۰ هزار بشکه ظرفیت تولید دارد و با توجه به وجود خوراک نفت‌خام، این مجتمع بنزین، نفت‌گاز، سوخت هواپیما، گوگرد و نیز محصولاتی مانند بوتادین، محصولات پلیمری اتیلینی و پروپیلنی و منواتیلن گلایکول و چند محصول پتروشیمی دیگر را در آینده تولید خواهد کرد.
استاندار هرمزگان آبان ماه امسال در نشست توسعه سواحل مکران که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اعلام کرد: در هرمزگان چهار شهرستان جاسک، میناب، سیریک و بشاگرد به صورت عمده از مزایای طرح توسعه سواحل مکران به ویژه با اشتغالزایی گسترده بهره‌مند می‌شوند.
همتی در این نشست از جمله اقدامات و پیگیری‌های مهم در سه سال اخیر برای توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان به ساخت بزرگترین پایانه نفتی کشور ساخت بزرگترین شهرک پتروشیمی پتروپالایش مکران در جنوب شرق کشور، ساخت زیرساخت چندین پتروشیمی، راه اندازی خط پروازی جاسک به تهران، راه اندازی دومین خط صادرات شناورهای فلزی بصورت شبانه روزی به کشور اشاره کرد.
شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان بواسطه دسترسی مستقیم به دریای عمان و آب‌های آزاد دارای اهمیت فراوانی بوده که امروز به کانون توسعه ای مکران تبدیل شده است.
سواحل مکران نیز در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و بندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.
شهرستان جاسک دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت، ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.
منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی