۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۳۳۶۲۰

وزیر بهداشت: مردم التماس می‌کنیم سفر نروید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به هیچوجه موافق در سفر در تعطیلات نوروز نیستیم، التماس می کنیم، مردم حتی اگر راهها باز باشد هم به مسافرت نروند، اگر خوزستان جدیدی شکل بگیرد، نمی توانم تاب آوری نظام سلامت را تضمین کنم.
وزیر بهداشت: مردم التماس می‌کنیم سفر نروید
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سعید نمکی روز سه شنبه در مراسم آغاز گام چهارم طرح بسیج ملی شهید سلیمانی در وزارت بهداشت افزود: هر آمد و شدی باعث بیماری کووید۱۹ و مرگ می شود، مردم حتما رعایت می کنند، ویروس را در گوشه ای از کشور به گوشه دیگر نبرند. باید جایگزینی ویر,س جهش یافته را با ویروس قبلی طولانی تر کنیم.
وی گفت: در بررسی که در خوزستان انجام شد، ۵۷ درصد بیماران جدید به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا بودند، این خطر بزرگی برای نظام سلامت است زیرا با ویروسی با قدرت سرایت بالاتر و مرگ آفرینی بسیار خطرناک تر مواجه هستیم
وزیر بهداشت افزود: هر چه چرخه انتقال را به نفع کاهش سرعت انتقال این ویروس انجام دهیم بازی را برده ایم. نباید فردی این ویروس را به شهر و روستای دیگری ببرد. این ویروس سوغات مرگ آوری است.
نمکی ادامه داد:  التماس کردیم، تماس نباشد. وزیر بهداشت همیشه باید خواهش و تمنا کند؛ دست ببوسد، پا ببوسد، تا کار انجام شود؛ در جاهای دیگر دنیا وقتی وزیر بهداشت موضوعی را نوشت انجام می شود.
وی گفت: در جمعیت ساکن غیر شناور مدیریت ساده تر می شود وقتی جمعیت مواج باشد مدیریت سخت می شود، از مردم می خواهیم مسافرت نروید، بمانید. حضرت عباسی نروید اگر بروید ضرر می کنید، خدا نکند چند خوزستان خلق کنیم. اگر خدای نکرده چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی توانم روی تاب آوری نظام سلامت قسم بخورم. برخی می گویند تاب آوری مردم کم شده است، تاب آوری همکاران نظام سلامت به شدت کم شده است. در خوزستان ۷۸ همکار من به ویروس حهش یافته آلوده شده اند. 
نمکی افزود: نمی توانم پرستاری را از یک منطقه دیگر به خوزستان ببریم، وقتی در طول یک هفته پرستار و کار بهداشت و درمان نیم ساعت پلک نزده است و بی خوابی ایمنی بدن او پایین می آید و بیمار می شود و کار سخت می شود.
به گزارش ایرنا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.
در این طرح بسیجیان ‌و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیازهای اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می دهند.
اطلاع رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت ها می تواند جان انسانهای در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ نجات بخشد.
در این زمینه بهترین و موثرترین راه جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است.
 این مشارکت محله محور باید بگونه ای طراحی شود که ضمن جلب اعتماد مردم، اهداف و فعالیتها توسط گروههای مردمی نیز به تحقق برسد. در این راه اطلاعات مرتبط با پیشگیری و مقابله با مخاطرات باید به روشی مورد قبول و منطبق بر فرهنگ و توانایی مردم محله به آنان ارائه شود.
موضوعی که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید و یادآور می شوند: بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد.
بر همین اساس، طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محتوای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ و برای جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت محله برای هر ۴۰ سفیر خانوار با محوریت بسیج امکانات محله و در جهت بهبود وضعیت اجتماعی (از جمله سلامت)، اقتصادی و فرهنگی جامعه مطرح شد تا با مشارکت مردم و نهادهای مردم محور، محلات از محرومیت خارج شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی