۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۳۳۷۳۲

شاخص بورس ۱۵ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۵هزارواحدی روبرو شد.
شاخص بورس ۱۵ هزار واحد رشد کرد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 9میلیارد و 669میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 7هزار و 539میلیارد تومان در بیش از 830هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 15هزار و 763واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 245هزار و 140واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت تهران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 4109واحد، کل (هم‌وزن) 1027واحد، قیمت (هم‌وزن) 670واحد، آزاد شناور 14496واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب 13362 و 25573 واحد رشد کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 580میلیون ورقه به‌ارزش 12 هزار و 862میلیارد تومان در 545هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 73واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 271واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری صبا تامین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، اعتباری ملل و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی