۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۳۴۳۱۴

روند تعمیر چاه های نفتی سرعت گرفت

مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران از روند صعودی کاربست دستگاه لوله مغزی سیار و انجام اسیدکاری گسترده در عملیات تعمیر و تکمیل چاه های نفتی از سوی این شرکت خبر داد.
روند تعمیر چاه های نفتی سرعت گرفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   فرشید قاسمی روز یکشنبه (22 فروردین 1400) گفت: براساس درخواست های شرکت های متقاضی این روند از بهمن ماه گذشته آغاز و همچنان استمرار دارد. 
وی افزود: در حالی که تعداد عملیات  لوله مغزی سیار در سال گذشته در مجموع  215 مورد بوده است، 52 مورد آن در دو ماه  بهمن و اسفند محقق گردید. 
قاسمی اظهار کرد: ارائه خدمات فنی در بخش اسیدکاری گسترده نیز به همین منوال بوده و از مجموع 25 عملیات صورت گرفته 8 مورد مربوط به دوماه آخر سال است. 
مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به بازنگری و تامین برخی تجهیزات کاربردی در راستای تقویت ناوگان این مدیریت، گفت: این خدمات شامل سیمان‌کاری، اسیدکاری گسترده و ویژه، تزریق‌پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه با ساق مته و حفاری با هوا و به روش فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره‌دهی چاه می باشد. 
وی ظرفیت‌های این مدیریت از نظر منابع انسانی متخصص و مجرب و تجهیزات و ماشین‌ آلات کاربردی در زمینه ارائه خدمات تخصصی یکپارچه فنی و مهندسی را یادآور شد و برای همکاری با شرکت‌ های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و بخش خصوصی فعال در این عرصه از جمله پروژهای حفاری طرح توسعه  ۲۸ مخزن (طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت) اعلام آمادگی کرد.
لوله مغزی سیار( Coiled tubing‎)   از فناوری‌های مهم  در حفاری چاه‌ های نفت و گاز است  که جهت عملیات تعمیر و تکمیل چاه‌های نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزینی برای دستگاه‌های حفاری تعمیراتی بشمار می‌رود. 
عملیات اسیدکاری گسترده از متداول ‌‌ترین روش‌ ‌های اسیدکاری با هدف تحریک طبقات تولید کننده نفت و گاز و جریان یافتن این طبقات به‌‌ درون چاه انجام می‌‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه