۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۱۳۵۰۸۳

آغاز تعمیرات اساسی ۳۱ سکوی پارس جنوبی

رئیس تعمیرات مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس از آغاز تعمیرات اساسی سالانه ۳۱ سکوی گازی پارس جنوبی خبر داد.
آغاز تعمیرات اساسی ۳۱ سکوی پارس جنوبی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   هادی فخرزاده با بیان اینکه امسال برای نخستین بار تعمیرات اساسی در ۳۱ سکوی با راهبری مدیریت تولید و عملیات اجرا می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، تعمیرات اساسی این تعداد سکو طی ۱۵۷ روز اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی سکوهای SPD20 و SPD21 که ۲۸ فروردین‌ماه آغاز شده بود ۱۱ اردیبهشت‌ماه پایان یافت، تصریح کرد: این دو سکو پس از پایان تعمیرات اساسی عملیاتی شده‌اند.
به گفته رئیس تعمیرات مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، به جز سکوهایی با دستور کارهای سنگین از جمله تعمیر شیرهای بسیار بزرگ که زمان تعمیرات آنها بیش از ۲۰ روز به طول می‌انجامد، تعمیرات اساسی برای هر سکوی بدون سرنشین (Unmanned) به‌طور میانگین در بازه زمانی هفت روز پایان می‌یابد.
فخرزاده به کاهش چشمگیر بازه زمانی تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: اکنون میانگین روزانه تعمیرات اساسی ۳۱ سکوی گازی به ۷.۵ روز کاری کاهش یافته، در حالی که پیش از این، تعمیرات سالانه حدود یک‌سوم از این تعداد سکو در بازه ۱۵ روزه انجام می‌شد.
وی با بیان اینکه سکوهای پارس جنوبی در دو ناحیه یک و دو تقسیم‌بندی شده‌اند، یادآوری کرد: پیش از این تعمیر و نگهداری همه سکوهای با راهبری مدیریت تولید و عملیات از سوی یک پیمانکار اجرا می‌شد که با توجه به افزایش تعداد سکوهای در حال بهره‌برداری، به‌منظور مدیریت همه‌جانبه این سکوها، پارسال پیمانکار جدیدی برای ناحیه دوم انتخاب شد که هم‌اکنون فعالیت‌های تعمیراتی سکوهای ناحیه دو از سوی این پیمانکار پیگیری می‌شود.
رئیس تعمیرات مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اشاره اینکه پارسال برای نخستین بار در مواجهه با ویروس کرونا، تعمیرات اساسی سکوهای دریایی بر اساس اجرای شیوه‌نامه‌های اعلام‌شده از سوی وزارت نفت به‌صورت مطلوب پایان یافت، گفت: تلاش می‌کنیم تعمیرات اساسی امسال نیز با رعایت دستورعمل‌های ابلاغ شده و با کاهش تعداد و حفظ سلامت نفرات اجرایی، به‌صورت ایمن پایان یابد.
فخرزاده افزود: براساس شیوه‌نامه وزارت نفت در زمینه برون‌سپاری تعمیرات اساسی روی سیستم‌های دوار از جمله الکتروموتورها، پمپ‌ها و دیزل ژنراتورهای سکوهای پارس جنوبی، پیمانکار این مناقصه در بخش تعمیرات اساسی دیزل ژنراتورها نیز مشخص شد و هم‌اکنون تأمین قطعات یدکی و انجام تعمیرات اساسی دیزل ژنراتورهای سکوها در دستور کار قرار دارد.
وی عمده‌ترین بخش تعمیرات اساسی سکوها را مربوط به سیستم‌های ثابت عنوان کرد و گفت: بر اساس سیستم‌های مکانیزه RBI در بخش بازرسی فنی و CMMS در بخش نگهداری و تعمیرات، در تعمیرات اساسی مواردی چون خوردگی، رنگ و شست‌وشوی مخازن، انواع شیرهای کوچک و بزرگ شامل شیرهای ایمنی (PSV) و شیرهای کنترلی سکو، پمپ‌ها، لوله‌ها، تعویض پیچ و مهره‌های فلنج‌ها، سیستم‌های ESD و F&G و همچنین تجهیزات دوار شامل الکتروموتورها کنترل و بازرسی می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی