۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۳۵۱۴۱

کاهش قیمت نفت عربستان برای آسیایی ها

عربستان سعودی در شرایطی که موج دوم شیوع کووید ۱۹ در هند تقاضای این کشور را فلج کرده است، قیمت فروش نفت به مشتریان آسیایی را کاهش داد.
کاهش قیمت نفت عربستان برای آسیایی ها
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت دولتی آرامکوی سعودی قیمت فروش نفت برای تحویل در ژوئن به آسیا را بین ۱۰ تا ۳۰ سنت در هر بشکه کاهش داد. قیمت گرید نفتی سبک عرب لایت به مقصد آسیا یک دلار و ۷۰ سنت بالاتر از قیمت پایه منطقه ای تعیین شد که ۱۰ سنت در مقایسه با قیمت ماه مه کاهش داشت. این نخستین کاهش قیمت رسمی این گرید از دسامبر بوده و ضعیف شدن بازارهای نفت آسیایی را نشان می دهد.
معامله گران و پالایشگاه‌ها در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده بودند آرامکو قیمت عرب لایت را ۲۰ سنت در هر بشکه کاهش می دهد.
آرامکو قیمت فروش همه گریدهای نفتی به آمریکا را ۲۰ سنت در هر بشکه افزایش داد. رشد اقتصادی و اشتغالزایی آمریکا همزمان با پیشرفت برنامه واکسیناسیون سرعت گرفته است. اما آرامکو قیمت فروش همه گریدهای نفتی به شمال غربی اروپا و مدیترانه را که تلاشها برای تقویت اقتصاد و کاهش محدودیتهای قرنطینه ای نتایج مختلفی داشته است را کاهش داد.
شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی از اعضای اوپک پلاس خواست احتیاط را حفظ کنند. این گروه که از سال گذشته در واکنش به پاندمی، دور جدیدی از محدودیت عرضه را به اجرا گذاشت، تسهیل تدریجی این محدودیت را آغاز کرده است و قصد دارد در فاصله مه تا ژوییه بیش از دو میلیون بشکه در روز به تولیدش اضافه کند.
قرار است تولید این گروه در ماه مه ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند. محدودیت عرضه این گروه تا پایان ژوییه به حدود پنج میلیون بشکه در روز می رسد.
قیمت نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون حدود ۳۵ درصد رشد داشته و تا مرز ۷۰ دلار در هر بشکه پیش رفته است. امین ناصر، مدیرعامل آرامکو روز سه شنبه گفت: نسبت به دورنمای نفت خوش بینی بیشتری دارد.
با این حال وضعیت پاندمی در هند از آغاز آوریل به شدت وخیم شده است و این کشور اکنون روزانه حدود ۴۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ گزارش می کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اکثر کشورهای خاورمیانه قیمت‌های ماهانه را ارزان‌تر یا گرانتر از قیمت پایه منطقه ای تعیین می کنند. قیمت فروش رسمی آرامکو معیاری برای بازارهای نفت بوده و اغلب تعیین کننده قیمت سایر صادرکنندگان نفت منطقه است.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی