۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۱۳۵۱۵۳

افزایش ۱۳ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی

- به‌گفته دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، در حالی که تولید محصولات پتروشیمی در سال ۹۹ رشدی ۱۰ درصدی داشته، صادرات این محصولات افزایشی ۱۳ درصدی را به ثبت رسانده است.
افزایش ۱۳ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   «احمد مهدوی ابهری» با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱ واحد پتروشیمی به بهره‌برداری رسید، افزود: این موضوع رشد ۱۰ درصدی تولید محصولات پتروشیمی را در پی داشت. 
وی ادامه‌داد: با این حال توانستیم در صادرات بهتر عمل کنیم و صادرات محصولات پتروشیمی در سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل از آن افزایشی ۱۳ درصدی را تجربه کرده است.
به گفته مهدوی، امسال نیز با توجه به اینکه حجم بالایی از افزایش تولید طرح‌های بهره‌برداری شده در جهش دوم صنعت پتروشیمی طی سال ۹۹ در سال جاری محقق شده است، افزایش تولید اتفاق افتاده که صادرات را نیز به همان نسبت بالا برده است. 
وی با تاکید بر اینکه با وجود موانعی که تحریم‌ها ایجاد کرده اما مشکلی برای صادرات نداریم، گفت: طبق روال تعریف شده، انتقال پول صادرات پتروشیمی به کشور در حال انجام است. 

واردات واکسن
دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره مجوز واردات واکسن به بخش خصوصی نیز تاکید کرد: پتروشیمی‌ها در این زمینه ورود نکرده‌اند و ارز حاصل از صادرات پتروشیمی برای واردات سایر تجهیزات مورد نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
وی با اشاره به اینکه تنوع در تولید محصولات پتروشیمی باید افزایش یابد، ادامه‌داد: با بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی در جهش دوم و سوم پتروشیمی، برای تنوع محصولات برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. 
مهدوی با بیان اینکه تنوع محصولات بیشتر در طرح‌های جهش سوم پتروشیمی که تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد مورد توجه قرار گرفته، افزود: البته ایجاد تنوع در صنعت پتروشیمی بیشتر مربوط به صنایع پایین‌دستی است که متولی آن وزارت صنعت است. 
به گزارش ایرنا، برای افزایش ظرفیت پتروشیمی و همچنین تکمیل زنجیره ارزش، جهش دوم و سوم در صنعت پتروشیمی تعریف شده است. 
در جهش دوم صنعت پتروشیمی که بهره‌‎برداری از طرح‌های آن از سال گذشته آغاز شده، ظرفیت تولید به ۱۰۰ میلیون تن در سال خواهد رسید.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی