۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۱۳۵۲۳۸

رونمایی از سامانه مدیریت پسماند شرکت نفت

سامانه الکترونیکی مدیریت پسماند شرکت ملی نفت ایران به نشانی waste.nioc.ir رونمایی شد.
رونمایی از سامانه مدیریت پسماند شرکت نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    با توجه به پایان پروژه پژوهشی طرح یکپارچه مدیریت پسماند در واحد محیط زیست مدیریت اچ‌اس‌ئی این شرکت، سامانه الکترونیکی این طرح راه‌اندازی شد.
ثبت اطلاعات مدیریت پسماند در شرکت‌های تابع و فرعی شرکت ملی نفت ایران بر اساس راهنما و دستورعمل‌های این شرکت و وزارت نفت تنها از طریق سامانه الکترونیکی مدیریت پسماند انجام می‌شود.
سامانه مدیریت پسماند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خروجی‌های طرح یکپارچه مدیریت پسماند است که با توجه به نیاز مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران و با همکاری و حمایت‌های فنی و اجرایی مدیریت فاوا و از طریق مدیریت پژوهش و فناوری انجام شده است.
این سامانه به‌منظور ایجاد قابلیت کنترل و پایش مستمر پسماندهای تولیدی در صنعت نفت و بر اساس زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران از همان ابتدای فرآیند تولید پسماند تا دفع نهایی در پایلوت‌های اکتشاف، حفاری، تولید و بهره‌برداری تا انتقال و ذخیره‌سازی عملیاتی شده و یکی از ابزارهای مهم کنترل و پایش این حوزه در بخش‌های محیط زیست صنعت نفت به شمار می‌آید.
از اهداف ایجاد این سامانه می‌توان به ایجاد سیستم گزارش‌دهی و گزارش‌گیری از فرآیند مدیریت پسماند بر اساس ساختار سازمانی شرکت ملی نفت ایران، ایجاد یکپارچگی در تمامی فرآیندهای مدیریت پسماند و عناصر موظف در آن،  ایجاد سیستم گزارش‌دهی و گزارش‌گیری از فرآیند مدیریت پسماند براساس نوع و خصوصیات پسماند، ایجاد فرآیند ردیابی لحظه‌ای از وضعیت موجودی مدیریت پسماند و فرآیندهای در حال اجرا براساس آیتم‌های مختلف همانند نوع فعالیت، حوزه جغرافیایی، ساختار و...،  امکان بررسی روند تولید و مدیریت پسماند بر اساس گزارش‌های مدیریتی، دارا بودن صفحه داشبورد وضعیت مدیریت پسماند برای مدیران و رؤسا، ارائه گزارش‌های متنوع آماری در رابطه با میزان تولید پسماند، امکان دسترسی آسان و تحلیل اطلاعات پسماند تولیدی در شرکت‌ها به‌منظور اطلاع سطوح مدیران ارشد سازمان و انجام محاسبات ریاضی پسماند تولیدی و گزارش‌گیری از سامانه به‌صورت هوشمند اشاره کرد.
دسترسی به این سامانه از طریق سایت مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافندغیرعامل به آدرس hse.nioc.ir نیز امکان‌پذیر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی