۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۱۳۵۳۰۷

رشد ۲۱ هزار و ۹۳۹ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد در نهایت با افزایش ۲۱ هزار و ۹۳۹ واحد همراه شد.
رشد ۲۱ هزار و ۹۳۹ واحدی شاخص بورس
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش‌های پیاپی بالاخره رنگ سبز به خود گرفته و امروز از ابتدای معاملات روند رو به رشد آغاز کرد،‌ به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 21 هزار و 939 واحد شاخص کل به رقم یک‌میلیون و 179 هزار و 622 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 186 واحد به رقم 419 هزار و 251 واحد رسید. 
ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 717 هزار میلیارد تومان رسید. 
معامله‌گران امروز بیش از 5.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 470 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 742 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 3 هزار و 375 میلیارد تومان رسید را درنظر بگیریم، معامله‌گران امروز در دو بازار بیش از 8 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
 امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هرکدام 1.9 درصد رشد کردند. 
شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن فقط 4 صدم درصد ارتقا یافتند. 
شاخص آزاد شناور یک‌ونیم درصد رشد کرد.
شاخص بازار اول بورس 2.3 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.3 درصد افزایش یافت. 
 واحدهای صندوق پالایش یکم امروز گرچه 7.2 درصد رشد کرد و هر واحد به 7410 تومان رسید، اما هنوز خریدران این صندوق نسبت به روز اول که 10 هزار تومان خریده بودند، با 26 رصد زیان همراه هستند.
امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل فولاد مبارکه، ملی‌مس، پتروشیمی خلیج فارس، شستا، گلگهر، پلایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری توسعه فلزات و معادن بوده‌اند. 
نمادهای پرتراکنش در بورس شامل سایپا، ملی مس ایران، ایران خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، دارویی برکت، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و فولاد مبارکه بوده‌اند.
در فرابورس ایران هم امروز اوضاع مناسب بود و شاخص کل باز با افزایش 153 واحد به رقم 17 هزار و 427 واحد رسید. 
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک‌میلیون و 180 هزار میلیارد تومان رسید. 
امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 137 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 375 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
امروز نمادهای آریا ساسول، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان، صباتأمین و فولاد هرمزگان به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل زغال‌سنگ پروده طبس، توسعه و عمران استان کرمان، پلیمر آریا ساسول، برق پیوندگستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان، ذوب‌آهن اصفهان و نیروی برق دماوند بوده‌اند. 
  طبق اعلام فرابورس، بعد از چهار پنج ماه، فردا اولین عرضه اولیه مربوط به شرکت گسترش صنایع روی ایران با نماد سگستر در فرابورس ایران انجام می‌شود. به نظر می‌رسد روند رو به رشد بازار سرمایه آغاز شده است و عرضه‌های اولیه از سر گرفته خواهند شد، اما به هر حال کارشناسان توصیه می‌کنند سرمایه‌گذاری از محل پس‌انداز و در یک چشم‌انداز درازمدت و با مطالعه و مشورت صورت گیرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی