۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۱۳۵۴۷۴

پرونده میادین مشترک گازی بسته شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای قرارداد توسعه میدان گازی مشترک «فرزاد بی»، گفت: پرونده میادین مشترک گازی ایران با امضای این قرارداد بسته شد.
پرونده میادین مشترک گازی بسته شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   «مسعود کرباسیان» امروز (دوشنبه) در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان مشترک فرزاد بی، افزود: این قرارداد نقطه اتمام میادین مشترک میادین گازی است.
وی ادامه‌داد: اواخر پارسال قرارداد توسعه آخرین فاز پارس جنوبی امضا شد و منابع مالی از طریق اوراق مشارکت تامین شده و به پروژه تزریق می‌شود.
کرباسیان با اشاره به اینکه قرارداد میدان بلال نیز امضا شده، تاکید کرد: پایان پروژه‌های گازی در هشت سال گذشته، ۱۷ فاز پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید و تولید گاز از این میدان مشترک از ۲۸۵ میلیون مترمکعب در روز به بیش از ۷۲۰ میلیون مترمکعب رسید.
معاون وزیر نفت اضافه‌کرد: در میادین مشترک نفتی نیز تقریبا کار تمام شده است، به‌طوری‌که هشت قرارداد به امضا رسیده و ۲ قرارداد نیز در دست امضا است و در صورت موافقت شورای اقتصاد کار تمام خواهد شد.
به گفته کرباسیان، در هشت سال گذشته بهره‌برداری از میادیت نفتی افزایش ۵.۷  برابری را به ثبت رسانده که بیشترین مورد آن در میادین غرب کارون بوده است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی