۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۳۵۸۷۸

آمریکا از ایران نفت خریده است؟

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص گزارش خبرگزاری رویترز مبنی بر استفاده آمریکا از یک میلیون بشکه نفت ایران گفت: از زمان رئیس‌جمهور اسبق آمریکا یعنی بیل کلینتون، نفتی از ایران خریداری نشده است و شاید منظورشان موضوع دیگری باشد که الان ایده‌ای ندارم و اظهارنظری نمی‌کنم.
آمریکا از ایران نفت خریده است؟
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اگر موضوعات کلیدی حل شود، می‌تواند دور پایانی مذاکرات وین صورت بگیرد، گفت: مذاکرات پیشرفت‌هایی داشته و الان به حل موضوعات کلیدی رسیده‌ است.
 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری اظهار کرد: امروز وزیر کشور تاجیکستان به ایران سفر خواهد کرد و با برخی مقامات کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.
خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است دور پنجم مذاکرات وین، دور پایانی گفتگوها باشد؟ گفت: ما مذاکراتی که در وین انجام می‌دهیم، با دقت و وسواس جلو می‌بریم. هر دوری از مذاکرات می‌توانسته دور آخر باشد ولی چون موضوعاتی باقی مانده به دور بعدی کشیده شده است.
وی افزود: اگر موضوعات کلیدی حل شود، می‌تواند دور پایانی مذاکرات وین باشد. نباید درخصوص دور آخر عجله کرد. مذاکرات پیشرفت‌هایی در سه کارگروه خود داشته و الان به حل موضوعات کلیدی رسیده‌ است.
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: همه تحریم‌های برجامی آمریکا و تمام تحریم‌های ترامپ باید رفع شود و در عین حال راستی آزمایی صورت بگیرد. این راستی‌آزمایی هم در فرمول‌هایی که در وین مورد بحث است، صورت خواهد گرفت.

اطلاعاتی درباره گزارش رویترز ندارم
خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص گزارش خبرگزاری رویترز مبنی بر استفاده آمریکا از یک میلیون بشکه نفت ایران گفت: از زمان رئیس‌جمهور اسبق آمریکا یعنی بیل کلینتون، نفتی از ایران خریداری نشده است و شاید منظورشان موضوع دیگری باشد که الان ایده‌ای ندارم و اظهارنظری نمی‌کنم.

تمهیدات لازم وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات در خارج از ایران
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه در قبال برگزاری انتخابات در خارج از کشور، اظهارداشت: وزارت امور خارجه بر حسب روال کاری دوره های قبلی، ستادی را در داخل وزارتخانه تشکیل داده است که معاون کنسولی وزیر امور خارجه مسئولیت آن را برعهده دارد. وی روز گذشته جلسه‌ای را با رئیس ستاد انتخابات کشور جهت هماهنگی‌های بیشتر داشت.
خطیب‌زاده با بیان اینکه مسئولیت برگزاری انتخابات در خارج از کشور بر عهده وزارت امور خارجه است، تصریح کرد: دستورالعمل های لازم برای نمایندگی های ایران در خارج از کشور ارسال شده و مقدمات آن در حال انجام است.   
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: امیدواریم با اقدامات و تمهیدات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه، حضور گرم و گسترده ایرانیان خارج از کشور را در انتخابات داشته باشیم.
خطیب‌زاده در خصوص سفر ظریف وزیر امور خارجه به دو کشور آذربایجان و ارمنستان گفت: توافقات در منطقه قفقاز از اهمیت خاصی برخوردار است. در این خصوص رایزنی‌های قبلی و متمرکز بر دو موضوع استمرار صلح و ثبات در این منطقه و همچنین پیگیری توافقات صورت گرفته بین آذربایجان و ارمنستان است.
وی ادامه داد: در این سفر همچنین بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور ایران آذربایجان و همچنین ایران و ارمنستان تاکید شد.
منبع: مهر 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی