۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۳۶۵۹۵

رشد ۴۷۴۷ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۴۷۴۷ واحد روبرو شد.
رشد ۴۷۴۷ واحدی شاخص بورس
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر تقویت نرخ ارز و چشم‌انداز مثبت از بازار روبه رشده، به گونه‌ای که امروز هم در پایان معاملات با افزایش 4747 واحد به رقم یک میلیون و 238 هزار و 485 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1417 واحد به رقم 382 هزار و 326 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 939 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز بیش از 9.5 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 860 هزار فقره معامله و به ارزش 7291 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز در فرابورس هم ارزش معاملات به 2157 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 9300 میلیارد تومان فراتر رفت.
شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز 38 صدم درصد تقویت شدند، اما همین دو شاخص با نگاه هموزن 37 صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 8 صدم درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 2 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 91 صدم درصد رشد کرد.
امروز نمادهای شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی جم، پتروشیمی نوری و ایران خودرو به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و در سوی دیگر فولاد مبارکه و ملی مس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص بورس داشتند.
در فرابورس ایران امروز شاخص کل بدون تغییر 17 هزار و 767 واحد باقی ماند. ارزش بازار فرابورس به یک میلیون و 176 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله گران بیش از 1.5 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 327 هزار فقره معامله و به ارزش 2157 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز نمادهای صبا تامین، فولاد ارفع و فرابورس بیشترین اثر تقویتی بر شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای صنعتی مینو، برق دماوند، ذوب آهن و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
 با توجه به رشد بورس این روزها دوباره صف‌های خرید تشکیل شده و سهام ارزنده در صف نیز پیدا نمی‌شود، بنابراین توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران حتما با مطالعه و مشاوره و تحقیق از محل پس‌اندازهای خود سرمایه‌گذاری کنند تا دچار زیان در آینده نشوند.
همچنین خریداران پالایش یکم با گذشت 9 ماه از خرید آن علی رغم وعده‌های دولت برای سودآوری هنوز با 28 درصد زیان همراه هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی