۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۳۷۱۵۶

محصول جدید بیدبلند خلیج فارس به ثمر نشست

هم زمان با افزایش گرمای هوای خوزستان نخل های کشت شده در بیدبلند خلیج فارس برای اولین سال به ثمر نشست.
محصول جدید بیدبلند خلیج فارس به ثمر نشست
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   هم زمان با ثبت رکورد جدید تولید در این مجتمع با آغاز فصل تابستان نخل های مثمر در بزرگ ترین مجموعه دوست دار محیط زیست کشور به ثمر نشست.
با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از دوران ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس مقرر شد از حداکثر  فضاهای موجود جهت کشت درختان مثمر استفاده شود.
در حال حاضر مساحت فضاهای سبز این واحد عظیم صنعتی از مرز 21 هکتار عبور کرده که حدود 11 هکتار از این فضا به کشت درختان مثمر اختصاص پیدا کرده است.
با توجه به کشت بیش از 605 نفر درخت نخل در مساحتی بالغ بر 4 هکتار پیش بینی می شود در سال اول ثمردهی بیش از 5 تن خرما از انواع کبکاب،خاصویی و برهی برداشت و تا سال 1402 حجم محصولات تولیدی نخیلات بیدبلند خلیج فارس از مرز 50 تن عبور خواهد کرد.
پیش از این در این مجتمع، احداث مزرعه گل های نرگس،کاشت درختان لیمو،نارنج،انجیر،توت،انار و زیتون در دستور کار قرار گرفته که در سال های آینده این درختان به ثمر خواهند نشست.
در حال حاضر واحد فضای سبز این شرکت با بهره گیری از 32 نفر نیروی با تجربه با روش های نوین علمی با بهره گیری حداقلی از منابع آبی وظیفه کاشت و نگهداری از فضاهای سبز را به بهترین شکل بر عهده دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی