۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
کد مطلب : ۱۳۷۲۲۴

آیا با قطعی برق می توان بنزین زد؟

قطعی‌های برق این روزها بسیاری از حوزه‌های صنعت و کشاورزی را در کشور درگیر خود کرده است که در این بین جایگاه‌‌های سوخت‌گیری معتقدند قطعی برق در روند کاری آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است.
پمپ بنزین
پمپ بنزین
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،این روزها قطعی‌های پی در پی برق خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در تمام حوزه‌ها در کشور تحمیل کرده است؛ حتی بدتر از قطعی برق، قطعی‌های ناگهانی و بدون اطلاع‌ قبلی برق صدای مردم و مسئولان کشور را هم درآورده است.
 
با این وجود مسئولان توانیر اذعان می‌کنند در شرایط فعلی خشکسالی و کمبود شدید آب در کشور چاره‌ای جزء قطعی برق نداریم و حداقل تا پایان مرداد روال قطعی‌ها به این صورت ادامه خواهد داشت؛ البته نباید از شرایط بد خشکسالی امسال هم غافل شویم که خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به کشور وارد کرده و حتی کار به جایی رسیده که دولت دستور تعطیلی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها را در روزهای پنجشنبه تا پایان مرداد داده است.
 
حال یکی از مکان‌هایی که قطعی‌های برق در نحوه خدمت‌رسانی آن‌ها خلل وارد کرده «جایگاه‌های سوخت‌گیری» است؛ کارکنان این جایگاه‌ها معتقدند با هر سری قطعی برق حساب و کتاب‌های آنان به هم می‌ریزد و حتی دچار زیان مالی می‌شوند؛ آن‌ها بر این باورند در همان چند دقیقه قطعی برق، اعداد و ارقام سوخت‌گیری در آن لحظه ناپدید می‌شود؛ به عبارتی دیگر مشخص نمی‌شود در لحظه قطعی برق خودروهایی که در حال سوخت‌گیری بودند تا چه میزان سوخت‌گیری کرده‌اند.
 
در این زمینه حمید حبیبی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: تمام سیستم‌ها اینترنتی هستند و حتی با قطعی برق پاک نمی‌شود؛ این سیستم‌ها از طریق اینترنت و مدیریت یکپارچه به مرکز متصل هستند و با قطعی برق به هیچ وجه اخلالی در روند محاسبه قیمت سوخت رخ نمی‌دهد.
 
وی تشریح کرد: تمام جایگاه‌های سوخت استان زنجان به دیزل ژنراتور متصل هستند و با هر قطعی برق، سیستم برق‌رسانی از طریق این دیزل‌ها وارد مدار می‌شود؛ اگر هر جایگاهی دارای دیزل ژنراتور نباشد و یا اینکه دیزل ژنراتور خرابی داشته باشد و در هنگام قطعی برق، سوخت‌گیری اتومبیل‌ها را مختل کند قطعاً شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با آن جایگاه برخورد قانونی می‌کند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با تاکید بر اینکه خودروها نباید در هنگام قطعی برق در جایگاه سوخت معطل شوند اضافه کرد: دیزل ژنراتورهای جایگاه‌های سوخت در این شرایط باید آماده به‌کار باشد و در صورت لزوم از آن استفاده کنند. با قطع و وصل‌شدن برق به مدت چند دقیقه به هیچ وجه حساب و کتاب‌ها بهم نمی‌ریزد و انتظار داریم جایگاه‌داران با این بهانه‌ها از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی نکنند.
 
وی در ادامه به از بین رفتن چند لیتری سهمیه بنزین به خاطر قطعی برق گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم چراکه سیستم‌های سوخت‌گیری به قدری قوی هستند که لزومی ندارد با قطعی ناگهانی برق سهمیه چند لیتری بنزین از بین رود.
 
از سوی دیگر علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و قطعی برق ربطی به سیستم مرکزی آن‌ها ندارد.
 
وی با بیان اینکه برخی از جایگاه‌داران تلاش دارند تمام مشکلات خودشان را به برق ربط دهند، گفت: سیستم مرکزی سوخت‌گیری در کل کشور مرکزی است و مهم آن است که آن سیستم از مدار خارج نشود. تا جایی که بنده اطلاع دارم سیستم‌های مرکزی شرکت نفت همواره به UPS متصل هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی