۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹
کد مطلب : ۱۳۷۴۲۲

ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان

شرکت Sunseap مزرعه خورشیدی شناور ۲ میلیارد دلاری در اندونزی می‌سازد.
ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شرکت Sunseap سنگاپور اعلام کرد که قصد دارد ۲ میلیارد دلار برای ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی و سیستم ذخیره انرژی شناور جهان در اندونزی هزینه کند. این امر ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر آن را دو برابر خواهد کرد.
شرکت Sunseap در بیانیه‌ای گفت که انتظار دارد سیستم فتوولتائیک شناور دارای ظرفیت حداکثر ۲.۲ گیگاوات باشد. همچنین در مخزن Duriangkang در جزیره باتام واقع می‌شود و حدود ۱۶۰۰ هکتار مساحت دارد. این شرکت و مقام مسئول منطقه آزاد باتام اندونزی، گفتند که آن‌ها روز دوشنبه تفاهم نامه‌ای را برای اجرای پروژه امضا کردند.

جزئیات ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان

فرانک فوان، بنیانگذار و مدیر اجرایی Sunseap گفت: "این پروژه توان کل مجموعه را دو برابر می‌کند و مهمتر از همه توانایی ما را برای انجام پروژه‌های ذخیره سازی انرژی در مقیاس بزرگ، افزایش می‌دهد. "
ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان در اندونزی
فوان گفت: "سیستم‌های خورشیدی شناور برای رفع محدودیت‌های زمینی که مناطق شهری در جنوب شرقی آسیا در بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر با آن روبرو هستند، مسیری طولانی را طی خواهد کرد. "
گروه Sunseap یک توسعه دهنده، مالک و مجری سیستم انرژی خورشیدی در سنگاپور است و قرارداد بیش از ۲۰۰۰ مگاوات از پروژه‌های انرژی خورشیدی را در سراسر آسیا منعقد کرده است و در ماه مارس، یک سیستم فتوولتائیک شناور ۵ مگاوات بر ثانیه در خارج از ساحل سنگاپور را به پایان رسانده است.
این شرکت گفت که ساخت این پروژه که از طریق وام بانکی و سرمایه خود تأمین خواهد شد، قرار است در سال ۲۰۲۲ آغاز شود و در سال ۲۰۲۴ به اتمام برسد. بخشی از انرژی سبز در باتام مصرف خواهد شد و بخشی نیز به حدود ۵۰ کیلومتر دورتر (سنگاپور) صادر خواهد شد.
طبق اعلام وب سایت BP Batam در حال حاضر ظرفیت تولید برق باتام ۵۴۰ مگاوات از نیروگاه‌های مختلف (گاز، بخار و گازوئیل) است.
رئیس باتام در بیانیه‌ای گفت: "این سرمایه گذاری توسط Sunseap باعث تقویت به موقع صنایع باتام خواهد شد، زیرا آن‌ها به دنبال کاهش ردپای کربن در عملیات‌های خود هستند. "

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای