۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۱۳۷۹۷۱

افزایش تاریخی قیمت برق در اسپانیا

اسپانیا این هفته خود را با رکورد تاریخی قیمت برق، یعنی ۱۰۶.۷۴ یورو در هر مگاوات ساعت (مگاوات ساعت) آغاز کرد. به رغم اقدامات دولت این کشور ،‌ قیمت کنونی برق در بازار عمده فروشی در سطوح فوق‌العاده بالا قرار دارد.
افزایش تاریخی قیمت برق در اسپانیا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    از دیروز یکشنبه میانگین قیمت برق این کشور در بازار عمده فروشی که بخشی از قبض برق را تعیین می کند، به حداکثر تاریخی خود یعنی ۱۰۶.۷۴ یورو در هر مگاوات ساعت (مگاوات ساعت) رسید که از رکورد فعلی ۱۰۶.۵۷ یورو در ۲۱ ژوئیه به ازای هر مگاوات ساعت فراتر رفته است.
طبق داده های اپراتور بازار برق ایبری (OMIE)، قیمت تعیین شده برای روز یکشنبه - هر روز قیمت روز بعد در حال مذاکره است - تقریباً سه برابر دوم آگوست ۲۰۲۰ (۳۸.۰۹ یورو به ازای هر مگاوات ساعت) است.
به این ترتیب، حداکثر قیمت برق در بازه های زمانی ۱۰ شب تا ۱۱ یکشنبه شب (به وقت محلی اسپانیا) با ۱۱۴.۰۷ یورو به ازای هر مگاوات ساعت و حداقل آن بین ۵ بعد از ظهر تا ۶ بعد از ظهر با ۹۷.۹۵ یورو ثبت می شود.
بنابراین اسپانیا این هفته را با حداکثر قیمت تاریخی جدید آغاز کرد، پس از اولین روزهای آگوست که قیمت آن در ۶ اوت به حدود ۱۰۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید و تجربه ماه ژوئیه که با میانگین ۹۲/۴ یورو به ازای هر مگاوات ساعت، گران ترین ماه تاریخ برای این کشور اروپایی بود.
علیرغم اقدامات مورد تأیید دولت برای توقف این افزایش قیمت برق، مانند کاهش مالیات بر ارزش افزوده از ۲۱ به ۱۰ درصد در قبض برق و تعلیق موقت پرداخت سه ماهه سوم مالیات بر تولید برق (۷٪)، قیمت در حال حاضر برق در بازار عمده فروشی در سطوح غیرعادی بالا قرار دارد.
 به گزارش رسانه های اسپانیایی، ماه پیش نیز متوسط قیمت برق اسپانیا در بازار عمده فروشی در ژوئن  (خرداد/ تیر) ۸۳.۲۹ یورو در هر مگاوات ساعت بود که این میزان بیانگر افزایش رکوردی تاریخی در این کشور اروپایی است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی