۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۱۳۷۹۸۰

دومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ کالیفرنیا

مقامات آمریکایی اعلام کردند، آتش سوزی عظیم دیکسی در شمال کالیفرنیا به دومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ این ایالت تبدیل شده است.
دومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ کالیفرنیا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مقامات روز یکشنبه اعلام کردند آتش سوزی عظیم دیکسی در شمال کالیفرنیا به دومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ این ایالت تبدیل شده است و همچنان نیروهای مختلف در تلاش برای مهار آن هستند.
آتش‌سوزی دیکسی روز ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیرماه) آغاز شده و همچنان در حال سوزاندن مناطق شمال کالیفرنیا است.تا روز یکشنبه، این آتش‌سوزی بیش از ۱۸۷ هزار هکتار را از بین برده که به نسبت روز قبل سه هکتار افزایش یافته است؛ در حال حاضر آتش‌سوزی مساحتی بزرگتر از لس آنجلس را در بر می‌گیرد.
رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که وزش باد و خشکی هوا موجب شده است که این آتش‌سوزی مهیب با سرعت بیشتری گسترش یابد. آتش سوزی دیکسی بزرگترین آتش سوزی فعال در ایالات متحده است، اما یکی از تنها ۱۱ آتش سوزی بزرگ در کالیفرنیا است.
گاوین نیوزوم،  فرماندار کالیفرنیا گفته است: خشک شدن هوا و افزایش میزان حرارت در اقلیم تأثیر گذاشته است. ما باید به طور مستقیم تصدیق کنیم که این آتش سوزی‌ها ناشی از تغییر آب و هوا هستند. تغییرات آب و هوایی خشکسالی‌ها را افزایش داده و شرایط ایده آلی را برای گسترش آتش سوزی‌های غیرقابل کنترل و ایجاد خسارت‌های بی‌سابقه مادی و زیست محیطی ایجاد می‌کند.
در حال حاضر بیش از 5 هزار پرسنل نیروی آتش‌نشانی در حال مبارزه با آتش سوزی دیکسی هستند.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی