۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۱۳۸۴۴۷

ویروس لامبدا وارد کشور می شود؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کشور باید برای جلوگیری از ورود ویروس لامبدا آمادگی کامل داشته باشد.
ویروس لامبدا وارد کشور می شود؟
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   نوری شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره شیوع ویروس لامبدا در برخی کشور‌های جهان گفت: اولین موارد ویروس لامبدا مدتی پیش در کشور پرو شناسایی شد و سپس به آرژانتین و شیلی رسید.
او افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که قدرت این ویروس از لحاظ سرایت و کشندگی از همه ویروس‌های جهش یافته بیشتر است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: محققان و اندیشمندان سلامت همه کشور‌ها و سازمان بهداشت جهانی در این زمینه اخطار داده و همه باید مراقبت کنند تا آلوده این ویروس نشوند.
نوری شادکام با اشاره به اینکه ایران از این لحاظ مستثنی نیست، اظهار داشت: باید مراقبت بیشتری انجام گرفته و هرآنچه درباره پیش از سرایت دلتا در کشور هشدار داده شد را جدی بگیریم همچنین باید با واکسیناسیون از فضای کرونای دلتا خارج شویم و مسافرت‌ها به خصوصا برای کشور‌های آلوده به لامبدا به صورت جدی تحت کنترل قرار گیرد.
او تأکید کرد: مسئولان باید در آمادگی کاملی قرار داشته و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را پیش از آبان ماه بازسازی و تجهیز کنند.
نوری شادکام گفت: برخی از واکسن‌ها در جلوگیری از ویروس لامبدا نقش داشته و تحقیقات اولیه نشان دهنده این مساله است خوشبختانه  محققان در حال تولید واکسنی هستند که در برابر این ویروس موثر است، اما هنوز به تولید انبوه نرسیده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: اگر آمادگی لازم را داشته باشیم و تذکرات درباره دلتا به فراموشی سپرده نشود، مشکل چندانی در این زمینه به وجود نمی‌آید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی