۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۱۳۸۸۴۹

پس از واکسن کرونا می‌توان خون اهدا کرد؟

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت:افرادی که واکسن سینوفارم و برکت دریافت کرده اند محدودیتی برای اهدای خون ندارند.
پس از واکسن کرونا می‌توان خون اهدا کرد؟
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    مدرسی مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: افرادی که واکسن سینوفارم و برکت دریافت کرده اند، محدودیتی برای اهدای خون ندارند، اما کسانی که واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک تزریق کرده اند، دو هفته تا یک ماه پس از تزریق می‌توانند خون اهدا کنند.
مدرسی افزود:  نسبت به سال‌های قبل، با کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون روبه رو بودیم، اما با کمک مردم، ذخایر خون و فرآورده‌های خونی قابل قبولی داریم و در وضعیت سبز به سر می‌بریم.
وی اضافه کرد: در این روز‌های سخت نیازمند حضور مردم برای اهدای خون هستیم و هر روز باید آمار موجودی خون در استان رصد شود.
مدیرکل انتقال خون استان خاطرنشان کرد: کرونا یک بیماری تنفسی است و اصلاً از راه خون و فرآورده‌های خونی سرایت نمی‌کند و بر همین اساس دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت کامل در مراکز انتقال خون برای سلامتی اهداکنندگان و کارکنان انتقال خون رعایت می‌شود.
وی افزود: اهدای خون به هیچ وجه باعث ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلا به کرونا نمی‌شود و این موضوع به هیچ وجه در مجامع علمی به ثبت نرسیده است.
دکتر مدرسی تصریح کرد: اهدای یک واحد خون، جان سه نفر را نجات می‌دهد و اهداکنندگان خون، همیشه حس و حال خوبی برای کمک به همنوعانشان دارند.
مدیرکل انتقال خون استان گفت: در اتاق معاینه پزشک، سئوالات متعددی از اهدا کننده پرسیده می‌شود و اگر کسی با بیمار کرونایی در ارتباط یا ناقل بیماری باشد، از اهدای خون معاف می‌شود و پس از سپری شدن زمان در نظر گرفته شده می‌تواند خون خود را اهدا کند. آقایان سالی ۴بار و خانم‌ها نیز سالی ۳بار می‌توانند خون اهدا کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه