۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۳۸۸۹۴

کاهش صادرات گاز ایران به عراق

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: صادرات گاز طبیعی ایران به کشور عراق طبق توافق‌نامه‌ای با این کشور و با اعلام قبلی کاهش یافته است.
کاهش صادرات گاز ایران به عراق
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمدرضا جولایی  مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: صادرات گاز طبیعی به کشور عراق ۳۸ میلیون مترمکعب در روز کاهش یافته است که این کاهش صادرات طبق توافق‌نامه‌ای ۶ ماهه با طرف عراقی انجام شده است و به بدهی‌های آن‌ها به ایران ارتباطی ندارد هرچند ضرورت وصول بدهی‌ها همچنان در دستور کار است.
وی تصریح کرد: ایران از دو هفته پیش این کاهش صادرات را به عراق اعلام کرده بود و بر اساس توافق‌نامه این مقدار کاهش صادرات تا ۶ ماه ادامه دارد.
 بر اساس این گزارش، طبق توضیحات حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز، ایران پیش از این روزانه حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به عراق صادر می‌کرد که بدهی‌های این کشور به ایران سبب کاهش صادرات گاز طبیعی به عراق در دی‌ماه پارسال شد.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، اما تاکید می‌کند هرچند بخشی از این بدهی‌ها همچنان پابرجاست، اما کاهش صادرات به دلیل بدهی عراق به ایران نبوده و طبق توافق‌نامه با آن‌ها انجام شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی