۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۳۹۲۲۸

ثبت سند خودرو در دفترخانه اختیاری است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به بخشنامه دادستان کل کشور، الزامی و اجباری بودن ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی لغو و اختیاری شده است.
ثبت سند خودرو در دفترخانه اختیاری است
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   علی فولیان افزود: بخشنامه دادستان کل کشور در راستای صیانت از حقوق عامه صادر شده و ما هم این موضوع را در جهت دفاع از حقوق عامه در استان پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: تمامی دفاتر اسناد رسمی استان مکلفند از مفاد این بخشنامه تبعیت کنند و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به دادستانی های سراسر استان اعلام و منعکس کنند.
فولیان با اشاره به اختلاف نظر پلیس و کانون‌ سردفتران اسناد رسمی مبنی بر اختیاری یا اجباری بودن ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی، تاکید کرد: این موضوع با بخشنامه دادستان کل کشور و اعلام نظر نهایی ایشان به پایان رسید و گامی در راستای احیای حقوق عامه برداشته شد.
 وی در خصوص بخشنامه دادستان کل کشور، یادآور شد: طبق اعلام نظر نهایی این مرجع، بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در آن به ضرورت ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی اشاره شده بود با رای دیوان عدالت اداری ملغی و ابطال شده است.
به گفته فولیان، مفاد این بخشنامه برای تمامی دستگاه‌های اداری لازم الاجرا بوده و برای مستنکفان مجازات در نظر گرفته خواهد شد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اضافه کرد: بعد از این، برگ سبز خودرو سند مالکیت است و ضرورتی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست و نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات دو طرف معامله و نیز مشخصات خودرو در برگ سبز در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع است، مگر اینکه دوطرف خواهان ثبت آن در دفاتر باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی