۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۱۳۹۲۶۵

افزایش تقاضا برای نفت در سال آینده

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت، اوپک، اعلام کرد تقاضا برای نفت در سال آینده از سطح قبل از شیوع بیماری کرونا نیز بیشتر خواهد شد.
افزایش تقاضا برای نفت در سال آینده
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، روز دوشنبه برآورد کرد تقاضای جهانی برای نفت خام در سال آینده از سطح قبل از همه گیری کرونا فراتر رود. این کارتل در توجیه این پیش بینی و برآورد خود از آینده بازار نفت، به کارزار واکسیناسیون و ایمن سازی مردم در برابر بیماری همه گیر کووید-۱۹ در سراسر جهان استناد کرد.
اوپک در این گزارش ماهانه خود توضیح می‌دهد با افزایش نرخ واکسیناسیون، همه گیری کووید -۱۹ بهتر مدیریت می‌شود و فعالیت‌های اقتصادی و حمل و نقل به طور قاطع به سطح قبل از کووید باز می گردد.
در نتیجه، میزان افزایش تقاضا برای نفت خام در سطح جهان در سال آینده به ۴.۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد که ۰.۹ میلیون بشکه در روز بیشتر از پیش بینی‌های یک ماه پیش است. اوپک تاکید می‌کند این میزان از سطوح قبل از همه گیری بیشتر خواهد شد.
این پیش بینی‌های خوش بینانه - که با این حال تأثیر این بهبود بر تغییرات آب و هوایی را در نظر نگرفته است - در حالی رخ می‌دهد که اوپک پلاس (سازمان کشور‌های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور غیر عضو آن و در راس آن روسیه) پس از محدود کردن تولید نفت با هدف افزایش قیمت‌ها، اکنون مدتی است که روند افزایش تولید را آغاز کرده اند؛ بنابراین اوپک پلاس در ابتدای سپتامبر امسال نیز بر راهبردی که در اواسط ژوئیه برای افزایش تولید نفت در پیش گرفت تاکید گذارد.
بر اساس منابع فرعی (غیرمستقیم) که گزارش روز دوشنبه به آن‌ها استناد کرده است، در ماه اوت، کشور‌های اوپک تصمیم گرفتند تولید خود را تا ۱۵۱۰۰۰ بشکه در روز در مدت یک ماه افزایش دهند و رقم کلی آن را به مجموع ۲۶.۷۶۲ میلیون بشکه در روز برسانند.
تولیدکنندگان بزرگ مانند عربستان سعودی، امارات عربی متحده و عراق به این ترتیب تولید بیشتری در این مدت داشته اند، در حالی که از سوی دیگر تولید نفت در کشور‌هایی مانند نیجریه به شدت کاهش یافت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی