۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶
کد مطلب : ۱۳۹۴۸۵

سالاری :فرصت آزمون و خطا وجود ندارد

روز گذشته با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت‌ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، مراسم توديع و معارفه "فرهاد احمدی"؛ سرپرست شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و سعيد ستاري نائيني؛ مدیرعامل سابق این شرکت برگزار شد.
سالاری :فرصت آزمون و خطا وجود ندارد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مهندس جليل سالاري دراين مراسم با تاكيد بر لزوم اعتماد سازي اظهار كرد: محيط هاي تخصصي بايد عاري از سياست ورزي و نگاه هاي سياسي باشد.
سالاري ادامه داد: شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران بعنوان مجموعه اي حرفه اي و تخصصي، پشتوانه اجراي طرح هايي است كه در سياست هاي كلان وزارت نفت و شركت هاي تابعه آن از جمله شركت ملي پالايش و پخش شكل مي گيرد.
وي با اشاره به لزوم توجه به مسائل خام فروشي و چالش هاي مربوط به آن گفت: اين موضوع نيازمند اجراي ضرورت هايي است كه به تبع آن بايد در حوزه هاي مهندسي، دانش فني، ساخت داخل، تامين منابع مالي و روش هاي مربوط به آن توجه خاصي مبذول شود.

فرصت آزمون و خطا وجود ندارد
 معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش با تاكيد بر اهميت ورود افراد متخصص به هيئت مديره به منزله اتاق فكر يك سيستم، تصريح كرد: هيئت مديره به عنوان اتاق فكر و مركز تصمصم گيري مي باشد؛ طرح و پروژه ها ارزيابي و براساس آن تصميم گرفته مي شود. ضروري است تا افراد مجرب و متخصصي كه صاحب دانش و جايگاه لازم هستند دراين محفل ورود كنند. بنابراين بايد بازآوري و پوست اندازي در سيستم انجام بشود تا بتوان به هدفگذاري مربوطه رسيد.
وي گفت: ما ازمون و خطاهاي بسياري در گذشته انجام داده ايم و درحال حاضر ديگر فرصتي برتكرار اين روند وجود ندارد. انتظار براين است افرادي كه مسئوليت پذيرفته اند بايد نسبت به اين وظيفه اي كه محول مي شود حساسيت بالايي داشته باشند. نبايد با مماشات برخورد شود صيانت از اموال بيت المال و منابع انساني وظيفه ماست.
سالاري افزود: در اين راستا از نيروهاي توانمند به درستي استفاده شود نبايد نيروهاي قابل حاشيه نشين باقي بمانند. 
 وي در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: باتوجه به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدضله العالي) و انتظاراتي كه ايشان در حوزه نفت و گاز داشتند مي توان گفت با گذشت زمان مشخص است كه انتظارات برآورده نشده است.
سالاري افزود: اين شرايط نبايد تكرار شود براساس چشم انداز تعريف شده ابزارهاي اين مجموعه بايد چابك شود لازم است براي نيل به اين امر از نگاه كارمندي فاصله گرفته شود. دراين بخش بايد تخصص هاي فرآيندي به كار گرفته شوند.
وي در خصوص سرپرست شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران با اشاره به سوابق اجرايي احمدي بيان كرد: ايشان در بخش هاي نرم افزاري و سخت افزاري بسترهايي را نهادينه كردند و حمايت هاي خاصي در حوزه ساخت داخل و توليد دانش داشته اند. وي شخصي صاحب تجربه است ولي نياز است تا با استفاده از توانمندي ساير حوزه ها باتوجه به تجارت و سوابق قبلي يك بازنگري جدي دراين بخش صورت بگيرد.
سالاري ضمن قدرداني از خدمات مديرعامل سابق شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران گفت: بايد از ظرفيت هاي مديرعامل سابق شركت باتوجه به تخصص و تجارب ايشان استفاده شود.
وي در پايان تصريح كرد: بايد با يك رويكرد جهادي، نگاه انقلابي و آنچه كه در گام دوم انقلاب ترسيم شده است بتوانيم شركت را به جايگاه واقعي آن برسانيم و در اين مسير انجام تكاليف مقام معظم رهبري، تكاليف دولت و انتظارات مردمي را به صورتي شايسته به منصفه ظهور رساند كه اين امر نياز به مشاركت، همدلي و اصلاح ساختار دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی