۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۱۴۰۰۴۵

کاهش ۱۰ هزار و ۴۲۲ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۰ هزار و ۴۲۲ واحد همراه شد.
کاهش ۱۰ هزار و ۴۲۲ واحدی شاخص بورس
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش 10 هزار و 421 واحد به رقم یک میلیون و 455 هزار و 610 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 5 هزار و 897 واحد به رقم 414 هزار و 683 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 849 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 4.8 میلیارد سهام حق‌‌تقدم و اوراق مالی در قالب 626 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 405 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
ارزش معاملات فرابورس هم امروز بیش از 10 هزار و 796 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 15 هزار 187 میلیارد تومان فراتر رفت.
شاخص‌های بورس امروز همگی قرمز بودند، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با کاهش 0.71  درصد روبه‌رو شدند و این دو شاخص با معیار هموزن 1.4 د رصد عقب‌نشینی داشتند.
شاخص آزاد شناور 0.75 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.76 درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم بورس 0.65 درصد کاهش یافت.
امروز نمادهای ملی‌مس، فولاد مبارکه، همراه اول، پتروشیمی پردیس، شستا، گروه مپنا و گل‌گهر به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.
فرابورس ایران امروز هم مانند روز گذشته روند کاهشی به خود گرفت، بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با 197 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 782 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 160 هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از 370 هزار میلیارد ریال رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 2.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 663 هزار فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 797 میلیارد تومان داد وستد کردند.
امروز نمادهای پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، فولاد جهان‌سیرجان و فرابورس ایران و صبا تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
  با توجه به شرایط تورمی مردم می‌خواهند سرمایه‌های اندک خود را در بازار سرمایه وارد کنند که از این محل هم عایدی داشته باشند و هم به اقتصاد کشور کمک کنند اما مقامات دولت می‌گویند باید سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم و ابتدا از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت انجام شود تا ریسک آنها کاهش یابد.
از طرفی یکی از مأموریت‌های بازار سرمایه تأمین مالی کلان برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی و همچنین شرکت‌های دولتی به شمار می‌رود بنابراین لازم است قوانین سرمایه‌گذاری در بورس شفاف و متناسب شرایط کشور تغییر پیدا کند.
در حال حاضر حتی خریداران عرضه‌های اولیه با زیان از اصل سرمایه همراه هستند که این نشان می‌دهد یا در عرضه اولیه سهام، سهام شرکت‌ها با بیش‌ارزشی به مردم ارائه شده و یا اینکه مدیریت بازار سرمایه در نگهداری سرمایه مردم و کشور ضعیف عمل کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی