۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۴۰۰۷۳

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۹

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از رشد ۴ درصدی در هفته گذشته امروز هم با ۸۱ سنت معادل یک درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   به دنبال عرضه محدود نفت از سوی تولید کنندگان عمده و افزایش تقاضا برای مصرف همزمان با تلاش کشورهای بزرگ جهان جهت ترمیم اقتصادهای کرونا زده شان قیمت نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از رشد 4 درصدی در هفته گذشته امروز هم با 81 سنت معادل یک درصد افزایش به 83 دلار و 20 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک دلار و 15 سنت معادل 1.5 درصد افزایش به 80 دلار و 50 سنت رسید که بالاترین رقم از اواخر سال 2014 تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا هفته گذشته 4.6 درصد رشد داشت.
در حالی که افراد واکسینه شده در کشورهای مختلف فعالیت های اقتصادی را از سر گرفته اند قیمت نفت رو به افزایش گذاشته است و نفت برنت برای پنجمین هفته متوالی در حال افزایش است.
قیمت زغال سنگ و گاز طبیعی هم همزمان ترمیم اقتصاد جهانی رو به افزایش است و این سبب شده تا نفت به سوختی محبوب تر برای نیروگاه های تولید برق تبدیل شود.
اما در عین حال حجم ذخایر نفت خام آمریکا پس از کاهش های اخیر مجددا رو به افزایش داشته است.
کارولین باین تحلیلگر موسسه کپیتال اکونومیکس در این باره نوشت: «ما فکر می کنیم قیمت نفت در سه ماهه جاری بیش از این بالاتر نخواهد رفت و همچنان انتظار داریم سال آینده قیمت نفت شاهد افت تدریجی باشد.»
در حالی که پس از اختلال های ایجاد شده در نتیجه وقوع طوفان آیدا در هفته های گذشته سکوهای نفتی بیشتری فعالیت خود را از سر گرفته اند، حجم ذخایر نفت خام آمریکا برای دومین هفته متوالی شاهد افزایش بوده است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس هفته گذشته تصمیم گرفت روند قبلی خود مبنی بر افزایش تدریجی تولید را ادامه دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی