۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۴۰۰۸۰

نفتکش‌های ایران با اسکورت به لبنان رسیدند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: آماده حضور در هر نقطه آبی دنیا هستیم تا بتوانیم امنیت اقتصادی کشور را در دورترین نقطه دریا‌ها است تامین کنیم.
نفتکش‌های ایران با اسکورت به لبنان رسیدند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    امیردریادار شهرام ایرانی در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: مهم‌ترین ماموریت نیروی دریایی ارتش، تامین امنیت شاهرگ اقتصادی ایران تا دورترین نقطه دریا‌ها است و تنها کشور منطقه هستیم که به شکل مستقل این ماموریت سنگین را در شرایط مختلف تحریم و تهدید با اقتدار انجام می‌دهیم.
 وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی تنها نیرویی است که فراتر از مرز‌های کشور فعالیت دارد و توانسته در دیپلماسی دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرگذار باشد.
 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: در هر نقطه آبی دنیا که فرمان صادر شود با اقتدار حاضر می‌شویم و به دنبال تقویت و گسترش پایگاه‌های خود در اقیانوس‌ها هستیم.
 وی ادامه داد: امروز نیز اگر در صحنه‌های بین‌المللی اتفاقاتی افتاده حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی باعث کمک به عزیزانمان در سیاست خارجی کشور شده است.
 امیردریادار ایرانی با تاکید بر به‌روز نگهداشتن این نیرو گفت: یکی از هدف گذاری‌ها این است که از ظرفیت استان همیشه قهرمان بوشهر که استانی دریایی و استعمار ستیز است، استفاده کنیم.
 وی عنوان کرد: در هر نقطه آبی دنیا که فرمان صادر شود با اقتدار حاضر می‌شویم و به لطف خدا ظرفیت آن نیز وجود دارد و قطع به یقین به دنبال تقویت و گسترش پایگاه‌های خود در اقیانوس‌ها هستیم.
 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: امروز نیروی دریایی با بهره گیری از توان و دانش داخلی توانسته تجهیزات خود را تامین کند و در عمق دریا ماموریتی که در طول هشت سال دفاع مقدس انجام داد را همچنان ادامه دهد.
 
نفتکش‌های جمهوری اسلامی با اسکورت نیروی دریایی به لبنان اعزام شدند
 وی بیان کرد: امروز اسکورت شناور‌ها با همت ناوگروه‌های نیروی دریای ارتش با اقتدار انجام می‌گیرد و نفتکش‌های جمهوری اسلامی با اسکورت نیروی دریایی به لبنان اعزام شدند.
 امیردریادار ایرانی با بیان اینکه در زمان حاضر اسکورت ناوگروه‌های نیروی دریایی تا دهانه کانال سوئز انجام می‌شود، افزود: در زمان حاضر نیز ناوگروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش در قالب ۲ فروند ناوشکن در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مستقر است و مشغول اسکورت شناور‌های نفتکش به سمت کانال سوئز هستند.
 وی گفت: هرچند آن‌ها برای اینکه ما را بترسانند در محدوده خلیج عدن رزمایش انجام دادند، اما به لطف خدا هر روز ناوشکن نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن حضور می‌یابد و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درمی آورد و با اقتدار دور می‌زند و وقتی نفتکش عبور کرد باز می‌گردد و نفتکش دیگری را اسکورت می‌کنند.
 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: امروز فعالیت نیروی دریایی به سمت دریای عمان گسیل پیدا کرده است و بخش عمده‌ای از همکاران ما که در بوشهر مستقر بودند از نظر عملیاتی امروز در سواحل مکران مستقر هستند هرچند حوزه ماموریتی آن‌ها بسیار سخت است و این منطقه به آن صورت مطلوب در مسیر پیشرفت قرار نگرفته است.
 وی عنوان کرد: آنچه تاکنون در منطقه مکران انجام شده از نعمت حمایت رهبر معظم انقلاب برخوردار است که چراغ راه ما بوده و سعی کرده‌ایم فرامین ایشان را به‌درستی عملیاتی کنیم.
 
هدف ما خارج کردن دشمن از محدوده اقیانوس هند است
 امیردریادار ایرانی بیان کرد: هدف این است که دل رهبر معظم انقلاب را شاد کنیم و آرامش خاطری در حوزه دریا داشته باشند و بدانند فرزندانشان با سخت کوشی و ولایتمداری با بهره گیری از تخصص لازم در دریا حضوری مقتدرانه دارند و همان طور که تاکنون توانستیم دشمن را از محدوده خلیج فارس و دریای عمان بیرون کنیم از محدوده اقیانوس هند نیز خارج کنیم.
 وی ادامه داد: پایگاه دریایی بوشهر در جنگ تحمیلی با انجام عملیات‌های مختلفی از جمله عملیات مروارید و درهم شکستن نیروی دریایی دشمن در روز‌های نخست آغاز جنگ سرنوشت ساز عمل کرد و خاطرات و تاثیرگذاری این پایگاه همواره در تاریخ این کشور به یادگار می‌ماند.
 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: به‌زودی در استان توانمند بوشهر اتفاق‌های خوبی در حوزه دریا رخ می‌دهد و تلاش می‌شود از این توانمندی بهره لازم بگیریم.
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این دیدار نگاه نیروی دریایی ارتش را مردمی، جهادی و اخلاق محور دانست و بیان کرد: یکی از مولفه‌های اقتدار و صلابت هر نظام قدرت دریایی است، که فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه غرورآفرین است.
 آیت‌الله صفایی بوشهری حضور در آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها را نشان از توانمندی کشور‌ها خواند و افزود: خلیج‌فارس کانون تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و نظامی جهان در حوزه خلیج‌فارس صورت می‌گیرد و اکنون نیروی دریایی راهبردی ارتش و سپاه پاسداران در مدیریت دریا از توانایی بالایی برخوردار است.
 وی تدوین سند و طرح جامع دریانوردی را ضروری برشمرد و عنوان کرد: امنیت دریا از محور‌های توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود و بستری برای تولید ثروت، صلح و پیشرفت فراهم می‌کند.
 امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در کشور‌های ساحلی ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی از اقتصاد دریا حاصل می‌شود، گفت: اقتصاد دریاپایه در ایران کمتر از ۲ درصد است که با اجرای طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای باید این ظرفیت افزایش یابد.
 
لزوم خودکفایی نیروی دریایی ارتش در تولید تجهیزات نظامی
 وی با تاکید بر ارتقای فعالیت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش در دستیابی به تجهیزات و صنایع نظامی، بیان کرد: خودکفایی در تولید تجهیزات و رسیدن به مرجعیت امری مهم است که در این زمینه باید به ایجاد دانشگاه دریایی ارتش بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت توجه شود.
 آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر با ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس از دیرباز در حوزه دریایی و دریانوردی نقش مهمی داشته است به گونه‌ای که نخستین ناو و کشتی جنگی ایران در دوره قاجار وارد خلیج‌فارس و بندر بوشهر شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی