۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۴۰۱۵۶

تعمیرات اساسی پتروشیمی شیراز کلید خورد

عملیات تعمیرات اساسی منطقه ۲ شرکت پتروشیمی شیراز از دهم مهرماه امسال به‌منظور تداوم تولید و افزایش ظرفیت، بازدهی و توان واحدها آغاز شد.
تعمیرات اساسی پتروشیمی شیراز کلید خورد
     به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    باتوجه به گذشت چندسال از تعمیرات اساسی واحدهای منطقه ۲ (واحد آمونیاک و آرگون، اوره، آب و برق و بخار و اسید نیتریک و نیترات آمونیوم و بالک) و لزوم پیگیری و تداوم تولید و افزایش ظرفیت، بازدهی و توان واحدهای مذکور، عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی این واحدها در دستور کار امور تعمیرات در سال ۱۴۰۰ قرار گرفت. این عملیات دهم مهرماه امسال با همکاری کارشناسان و متخصصان تمامی امور و رعایت استانداردهای موجود آغاز شد.
عملیات تعمیرات اساسی در واحدهای آمونیاک و اوره منطقه ۲ برای مدت ۳۵ روز از تولید به تولید برنامه‌ریزی شده است که از جمله فعالیت‌های مهم  می‌توان به تعویض ۳۵۲ عدد تیوب به همراه PIG TAIL و کاتالیست کوره PRIMARY REFORMER، تعمیر بدنه کوره مذکور، تعویض آجرهای DOME سکندری ریفرمر و تعویض MAKE GAS BOILERها، تعویض کاتالیست راکتورهای مهم و روتین کامل توربوکمپرسورهای سنتز هوا و رفریج واحد آمونیاک اشاره کرد. تاکنون همه تیوب‌های کوره PRIMARY REFORMER تعویض شده و عملیات جوشکاری در حال انجام است، در ضمن RETUBE مبدل E-4104، تعویض مبدل E-4105 و بازدید، بررسی، بازرسی و تعمیر تجهیزات مسیر HIGH PRESSURE واحد اوره در دست اقدام قرار دارد.
در طول این عملیات تمامی تجهیزات مکانیکی، برقی، ابزار دقیق، ماشین‌آلات واحدها تعمیر اساسی می‌شود. با توجه به گستردگی عملیات، همه فعالیت‌ها براساس برنامه با رعایت تمام استانداردهای فنی و ایمنی، تحت نظارت خدمات فنی با بالاترین کیفیت در حال اجراست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی