۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۴۰۲۰۵

نرخ جرایم رانندگی افزایش نمی‌یابد

سردار هادیانفر گفت: جرایم رانندگی بازدارنده بودن خود را از دست داده اند، اما فعلا پیشنهادی برای افزایش آن نداده ایم.
نرخ جرایم رانندگی افزایش نمی‌یابد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   رئیس پلیس راهور ناجا درباره افزایش جریمه‌های رانندگی گفت: یکی از کار‌هایی که در پلیس راهنمایی صورت می‌گیرد بررسی و تحلیل انضباط بخشی در ترافیک و تصادفات است.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار تصادفات در کشور بیان کرد: متاسفانه به طور میانگین روزانه ۴۰ تا ۴۷ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر نفر فوتی ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح و معلول می‌شوند.
سردار هادیانفر تصریح کرد: امروز همه‌ی حواس‌ها به ویروس کروناست که البته درست است، ولی فراموش نکنیم که دومین عامل مرگ و میر در کشور تصادفات است.۳۰ سازمان در موضوع تصادفات نقش دارند که یک مقدار نسبت به این موضوع بی تفاوت عمل می‌کنند.
وی با بیان این‌که سالانه ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر بر اور تصادف در کشور جان خود را از دست می‌دهند اظهار کرد: در سال ۹۷ هفده هزار ۱۸۱ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند ۳۶۱ هزار نفر مجروح و معلول شدند وقتی علت این موضوع را بررسی و تحلیل می‌کنیم دلایل مختلفی در آن نقش دارند.
رئیس پلیس راهور با اشاره به عوامل موثر در تصادفات ادامه داد: بازدارنده نبودن جریمه‌های رانندگی یکی از عامل‌های موثر در بالا بودن نرخ تصادف در کشور است یک روزی نرخ بعضی از جرایم بازدارنده بود، اما الان بازدارندگی اش را از دست داده است همچنین ارزان بودن سوخت در کشور و تمایل استفاده از خودرو و موتور سیکلت در افراد از عوامل تاثیرگذار در تصادفات است.
هادیانفر افزود: هنوز پیشنهادی به دولت تحت عنوان افزایش جریمه‌های رانندگی نداده‌ایم، ولی به اعتقاد ما حداقل در تخلفات حادثه ساز که باعث جان باختن افراد می‌شود و سالیانه جان ۱۷ هزار نفر را می‌گیرد باید بازنگری شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی