۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۴۰۲۴۳

واکنش قالیباف به محرمانه بودن اموال مسئولان

قالیباف گفت: مجلس یازدهم در مورد محرمانه بودن اموال مسئولان هیچ مصوبه‌ای نداشته و نمایندگان در این خصوص تصمیمی نگرفتند. این تصمیم مربوط به مجلس هشتم است و در فرآیند دیگری بررسی و تصویب شده است.
واکنش قالیباف به محرمانه بودن اموال مسئولان
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه صحن علنی امروز (۲۵مهر) مجلس در نطق پیش از دستور خود و در واکنش برخی موضوعات اخیر پیرامون مساله محرمانه بودن اموال مسئولان، گفت: در خصوص موضوعاتی که در روزهای اخیر بدون بررسی دقیق در برخی رسانه‌ها انتشار یافت، لازم است، توضیحاتی بدهم. مجلس یازدهم در مورد محرمانه بودن اموال مسئولان هیچ مصوبه‌ای نداشته و نمایندگان در این خصوص تصمیمی نگرفتند. این تصمیم مربوط به مجلس هشتم است و در فرآیند دیگری بررسی و تصویب شده است.
وی ادامه داد: از اصحاب رسانه تقاضامندم که در خصوص بیان مطالب، دقت بیشتری داشته باشند و موضوعات را پس از بررسی کافی اطلاع‌رسانی کنند و البته باید از تمام فعالان رسانه و خبرنگاران محترمی که با بررسی‌های دقیق خود در این خصوص روشنگری و رفع ابهام کرده‌اند، تشکر کنم.
رئیس مجلس در ادامه نطق خود در اشاره به تحولات منطقه‌ای، بیان کرد: منطقه غرب آسیا امروز در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و طرح های پیچیده‌ای برای درگیر کردن کشورهای منطقه در جنگ‌های داخلی و اختلاف‌افکنی میان کشورهای منطقه با هدف جلوگیری از به وقوع پیوستن همکاری‌های اقتصادی و ایجاد صلح پایدار در تمام منطقه در دستور کار آمریکا و نیروهای وابسته به آنها قرار دارد.
وی ادامه داد: حوادث دلخراشی همچون کشتار مردم بی‌گناه در مسجد فاطمیه قندهار و تلاش برای جنگ داخلی در افغانستان، آشوب‌های مسلحانه و غیرقانونی در لبنان، تفرقه‌افکنی در عراق و اظهارات دروغ و تفرقه‌آمیز از سوی برخی سران کشورهای منطقه در یک هفته گذشته این دسیسه‌ها را آشکارتر از قبل می‌کند.
قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان حفظ ثبات و امنیت در سراسر منطقه است، تصریح کرد: ایران در هر کشوری اراده مردم را فصل الخطاب و منشأ رهایی از اختلافات و عامل خنثی شدن توطئه ها می داند.
رئیس مجلس با محکوم کردن اختلاف افکنی ها، افزود: هر گونه ایجاد تفرقه و اقداماتی که امنیت را در سراسر منطقه نقض کند، محکوم است و همه کشورها باید در راستای برقراری صلح و ثبات پایدار و افزایش روابط اقتصادی، درون منطقه ای تلاش کنند.
قالیباف از وزارت امور خارجه خواست در این شرایط حساس و در راستای حفظ ثبات منطقه ضمن انجام اقدامات لازم، مواضع حکیمانه و عاقلانه جمهوری اسلامی ایران را فعالانه انعکاس داده و پیگیری کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی