۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۱۴۰۳۷۹

تولید ۵۶۰ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی

معاون وزیر نفت با بیان اینکه از ۱۳ پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی، ۱۲ پالایشگاه آن در حال بهره‌برداری است گفت: روزانه بیش از ۵۶۰ میلیون مترمکعب گاز از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌شود.
تولید ۵۶۰ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مجید چگنی صبح امروز در نشست با مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام با اشاره به جایگاه پارس جنوبی در تأمین گاز کشور اظهار داشت: با توجه به اهمیت و اتکا تأمین انرژی کشور به پارس جنوبی، حل مشکلات این منطقه در بالاترین سطوح نظام رصد و پیگیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به فعال بودن 12 پالایشگاه گازی در منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: از 13 پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی، 12 پالایشگاه آن در حال بهره‌برداری است و روزانه بیش از 560 میلیون مترمکعب گاز تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌شود.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه تنها پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی در حال ساخت است خاطر نشان کرد: از 12 پالایشگاه یاد شده علاوه بر تولید گاز شیرین، ظرفیت تولید روزانه گاز ترش از پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی 80 میلیون مترمکعب است.
چگنی با بیان اینکه کشور وابسته به انرژی پاک گاز است افزود: نتایج تلاش‌های کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی کاملاً در زندگی مردم در تأمین گاز مشهود است بنابراین وقتی انسان بتواند دست رنج کار خود را ببیند، احساس می‌کند سرمایه بی‌بدیل عمرش به هدر نرفته است.
وی با قدردانی از خدمات و زحمات کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: محرومیت‌های کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی و خانواده‌های آنان با هیچ معیار مادی جبران شدنی نیست بنابر این حل مشکلات خانواده‌های کارکنان در مناطق عملیاتی یک وظیفه است و از همه توان و بضاعت خود برای حل مسائل آنان استفاده می‌شود.
روزانه افزون بر 560 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی به شبکه گازرسانی کشور منتقل می‌شود
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی هم با گرامیداشت سالگرد تأسیس این مجتمع گازی به نقش آن در تأمین گاز کشور پرداخت و بیان کرد: پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی در سایت‌های عسلویه و کنگان مستقر است که روزانه افزون بر 560 میلیون مترمکعب گاز از این پالایشگاه‌های به شبکه گازرسانی کشور منتقل می‌شود.
هادی هاشم‌زاده‌فرهنگ از راه‌اندازی پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی خبر داد و افزود: با راه‌اندازی نخستین واحد فرآوری گاز در فاز 14 پارس جنوبی، به گام‌های نهایی توسعه نزدیک می‌شویم.
وی تأمین گاز مصرفی کشور را از اهداف فعالیت پارس جنوبی دانست و خاطر نشان کرد: ارزش‌آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه پارس جنوبی و ایفای نقش محوری در تأمین پایدار انرژی پاک و اقتصادی مورد نیاز کشور از جمله فلسفه ایجاد پارس جنوبی است.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه سال گذشته تولید گوگرد از مرز 690 هزار تن از منطقه پارس جنوبی گذشت تصریح کرد: محصول خاص مجتمع پارس جنوبی تولید ماده بودار کننده گاز یا ادورانت است که برای امسال تولید 640 هزار لیتر هدف‌گذاری شده و در 6 ماهه نخست تولید آن به 240 هزار لیتر رسید.
هاشم‌زاده‌فرهنگ با اشاره به اینکه، گاز در سبد انرژی فسیلی کشور، سهم بالای 73 درصد دارد گفت: از این میزان 50 درصد آن به مجتمع پارس جنوبی اختصاص دارد، چنین برآورد می شود که هر فاز این مجتمع یک درصد بر روی رشد ناخالص ملی تأثیر دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی