۲
۴
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۳
کد مطلب : ۱۴۰۷۲۲

تصویب افزایش سرمایه پتروشیمی فن آوران

مجمع عمومی فوق العاده شرکت پتروشیمی فن آوران روز گذشته در محل سالن همایش های مجموعه فرهنگی تلاش تهران برگزار و افزایش سرمایه این شرکت با اکثریت آراء به تصویب سهامداران رسید.
تصویب افزایش سرمایه پتروشیمی فن آوران
 مجمع عمومی فوق العاده این شرکت روز گذشته دهم آبان با حضور اکثریت صاحبان سهام در محل سالن همایش های مجموعه فرهنگی تلاش تهران برگزار و افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ 950 میلیارد ریال به ۳۰,۹۵۰ میلیارد ریال مصوب گردید .
محمد جواد بدری مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران در ابتدای این مجمع به ارایه گزارش مقایسه عملکرد شش ماهه سال جاری و مدت مشابه سال 1399 پرداخت و طی آن، از رشد چشمگیر شاخص های مقایسه ای دوره مورد اشاره خبر داد.
بدری مبلغ کل درآمد عملیاتی شرکت در شش ماه سال1400 را 41،365 میلیارد ریال اعلام نمود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 149% افزایش را نشان می دهد.
وی همچنین اظهار داشت مبلغ کل فروش اسید استیک با رشد 292 درصدی در شش ماهه نخست 1400به 13،821 میلیارد ریال رسید که این شاخص در مورد محصول متانول جهش چشمگیر 113 درصدی با تحقق فروش 270 هزار میلیارد ریالی در شش ماه نخست امسال را نشان می دهد.
مدیرعامل فن آوران، اهم دلایل تحقق این دستاوردها را اتخاذ استراتژی های مناسب در حوزه بازرگانی، بهره گیری مناسب از فرصت های بازار و بالابردن میانگین نرخ فروش هر تن محصول به دنبال سیاست های اجرایی صحیح به همراه تغییرات مثبت در شرایط بین المللی بازار اعلام کرد.
 گفتنی است میانگین نرخ صادرات هر تن متانول پتروشیمی فن آوران، در شش ماهه نخست امسال به 321 دلار رسید که 91 درصد بیش از میانگین دوره مشابه سال قبل است. این نرخ برای اسید استیک برابر با 814 دلار در هر  تن محقق گردید که جهش 268 درصدی را نسبت به شش ماهه نخست 1399 در بر دارد.
سود عملیاتی شرکت در شش ماهه اول امسال، 23،054 میلیارد ریال اعلام شد که 162% بیش از مدت مشابه سال قبل و نیز 106% بالاتر از بودجه مصوب شش ماهه می باشد.
بدری با اشاره به کاهش 1/44 درصدی هزینه های مالی تا مبلغ 1،212 میلیارد ریال در شش ماهه نخست1400، اهم دلایل افزایش سرمایه را علاوه بر لزوم تامین مالی مورد نیاز جهت پرداخت سود سهام و بهبود نسبت مالکانه، اصلاح ساختار مالی شرکت و بهبود نسبت های بدهی و نیز ممانعت از رشد چشمگیر هزینه های مالی عنوان کرد و مستدل به موارد مذکور درخواست افزایش سرمایه از مبلغ فعلی 950 میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال را به مجمع فوق العاده صاحبان سهام ارائه داد.
در نهایت این مجمع با لحاظ جمیع جهات با افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی فن آوران از 950 میلیارد ریال به ۳۰,۹۵۰ میلیارد ریال موافقت و با اکثریت آراء، آن را به تصویب رساند.
شایان ذکر است برخی از سهامداران نیز در راستای سیاست های ابلاغی ستاد ملی مقابله با شیوع بیماری کرونا، از طریق درگاه مجازی این مجمع را همراهی کردند.
در حاشیه برگزاری این مجمع، مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در جمع سهامداران حاضر حضور یافت و به پرسش های ایشان پاسخ گفت که با استقبال پرشور سهامداران همراه بود.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


زهرا نیک نژاد کاظم پور
افزایش سرمایه چگونه پرداخت می‌شود
ما ۵۰۰۰ سهم داریم الان چند سهم می شود
یک سهم چند سهم می شود لطفاً جواب دهید تشکر
محمود بدیع
من یکی از سهام داران پتروشیمی فن اوران هستم ولی متاسفانه پرتال باز نمی شود 1-حق تقدم را به جه حسابی واریز کنم و به چه ادرسی؟ 2-مشخصات و ادرس را اعلام کرده ام ولی هیچ جوابی در یافت نکردم. لطفا سریع تر اقدام کنید