۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲
کد مطلب : ۱۴۰۸۳۲

دوره‌های عمومی و تخصصی بلاکچین در کیش

مدیرعامل شبکه هوشمند زر، از ارائه‌ی دوره‌های تخصصی و عمومی موسسه‌ی تخصصی‌ بلاکچین انگلیس در جزیره کیش با اعطای مدارک بین‌المللی با همکاری موسسه علوم‌وفنون خبر داد.
دوره‌های عمومی و تخصصی بلاکچین در کیش
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   رئیس هیئت‌مدیره شبکه هوشمند زر آشناکردن مردم با فناوری بلاکچین را از وظایف اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: این فناوری می‌توانست جایگاه‌ کشور ایران را در حوزه‌های صنعت و معدن، کشت و انرژی‌های نو در دنیا نامدار کند اما متاسفانه با بی‌اعتنایی به آن‌، خیانت بزرگی به کشور شد.
عباس جم، اولین ورود دولت فعلی، با به رسمیت شناختن رمزارزها را اتفاق ارزشمندی دانست و افزود: با توجه به‌ اینکه کشورهایی که به این فناوری دست یافته‌اند و کمتر از ۱۵ عدد می‌باشند مانع دسترسی بدون محدودیت دیگر کشورهای جهان می‌شوند، طراحی بومی این فناوری با قابلیت اتصال به شبکه‌های بین‌المللی و مبتنی بر زیست‌بوم ایرانی، اتفاق ارزشمندی است و یکپارچه عمل کردن آن بخش‌های مختلف اهمیت بسزایی دارد.
این دانشمند حوزه بلاکچین، رمز ارز و فناوری نوین مالی، تولید رمزارز داخلی بدون امکان اتصال به شبکه‌های جهانی را بی‌ارزش و بدون ارزش افزوده قلمداد و تصریح کرد: در این بستر غیرمتمرکز با نودهای توزیع‌شده در سراسر جهان، می‌توان با بهره‌برداری از زیرساخت توسعه‌پیام‌رسان قراردادهای هوشمند در این بستر به توسعه‌ی کسب و کار رسید و در این راستا از آموزش رایگان روی سایت گیتا و عرضه‌ی رایگان بستر فناوری آن استفاده کرد.
جم‌زر با اشاره به تحریم ایران و ممانعت از رسمی شدن رمزارزها، گفت: با دسترسی و بهره‌برداری ایران از این شبکه‌ها، فشار قدرت‌های بیگانه بسیار کمتر می‌شود. 
وی از طراحی کیف پول رمزپایه ایرانی خبر داد و تصریح کرد: تحول در حوزه تبادلات مالی در پلتفرم کیف پول ایرانی ثابت کرد که کشور ایران می‌تواند به عنوان خاستگاه کشورهای منطقه جهت تبادلات مالی آنها با کارمزد و محدودیت‌های بسیار کم مطرح شود.
جم، به سامانه تبادلات متمرکز و غیرمتمرکز اشاره کرد و با اشاره به افتتاح اولین صرافی ایرانی غیرمتمرکز رمزارز در کشور استونی، افزود: ایجاد زیرساختی در بستر بورس غیرمتمرکز به‌شکلی که افراد بتوانند در قالب ایجاد توکن در آن فعالیت کنند از دیگر امکانات این شبکه می‌باشد. 
وی با تاکید بر اینکه عمده زيرساخت‌های بلاکچین دنیا متعلق به شرکت‌های صهیونیستی است و حتی درصورت ارائه به ایرانیان، صرفا برای مدیریت و اشراف به اطلاعات می‌باشد، : اما در ادامه داد: ایجاد زيرساخت‌های توکن‌هایNFT مبتنی بر آثار فرهنگی و هنری از حدود سه‌هفته پیش عبور از جمله محدودیت‌هایی بود که برای کشور ایران ایجاد شده بود.
جم‌زر، با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی در دنیا و این مطلب که توان‌های شرکت‌های مختلف در دنیا با یکدیگر به شراکت گذاشته می‌شود، از عدم وجود پلتفرم مناسب برای بهره‌مندی از قدرت شرکت‌های توانمند ایران در گذشته ابراز تاسف کرد و گفت: از کارکردهای باشگاه مشتریان رمزپایه، همین هم‌افزایی می‌باشد.
وی همچنین از زیرساخت رسانه‌ای پیام‌رسان و اجتماعی با توان تبادل فایل با امنیت، شفافیت، سهولت استفاده و حفظ حریم افراد خبر داد و افزود: حدود ۴ سال هست که مقرر شده است قانونی برای حمایت از حوزه زيرساخت‌های بلاکچین تدوین شود اما با استناد به ادعای فردی در جایگاه معاونت ارزی بانک مرکزی که اکنون در اختیار قانون است، با دریافت نامه‌ای از سفارت انگلستان مبنی بر اینکه استفاده از فناوری بلاکچین از ابزار صهیونیست و پولشویی می‌باشد، هرگونه فعالیتی در حوزه بلاکچین محدود و با آن مقابله شد، فرصت‌های بسیاری از ایران با منابع گازی‌اش از دست رفت و باعث شد این گاز به‌جای صادرات به عراق و عدم دریافت وجه، با ارائه‌ی یک پنجم آن ظرفیت در بازار رمزارزها، دولت را حتی از پرداخت یارانه بی‌نیاز کند و برای هر خانواده ۷۰۰هزار تومان سهم ارائه شود.
عباس جم، با اشاره به اینکه با تمام موانع، به عنوان اولین در کشور، موفق به دریافت اولین مجوز انتشار اوراق رمزپایه شده‌اند، گفت: استفاده از تبدیل پتانسیل‌های بالقوه به بالفعل هدف بهره‌برداری از این توان است تا از ظرفیت‌هایی مانند گیاهان دارویی و زعفران و زیتون در کشور نهایت بهره‌مندی شود و در همین راستا نیز اولین صندوق سرمایه‌گذاری رمزپایه‌ی زیتون راه‌اندازی شده است و کاشت زیتون در ۱۳۳ هزار هکتار از اراضی کشور در چهار سال آینده در دستور کار این صندوق قرار دارد.
وی همچنین با اشاره به عرضه‌ی ۸هزار تن چای ایرانی در بورس بین‌الملل برای اولین‌بار، از پرداختن به انرژی‌های نو خبر داد و افزود: استفاده از انرژی خورشیدی در یزد با امکان تولید ۱۰۰ مگابایت برق از این جمله می‌باشد و این امر در راستای تجمیع سرمایه‌گذاری‌های جمعی به سمت ظرفیت‌های بالقوه‌ی کشور می‌باشد.
مدیرعامل شبکه هوشمند زر با تاکید بر اهمیت فعالیت در حوزه‌ی بین‌الملل، از تدوین سپیدنامه‌ای که مبین فرآیند انجام کار و شامل طرح‌ها و نقشه‌ی راه می‌باشد خبر داد و گفت: رمزارز زر همین اکنون در صرافی جهانی باینانس و کوین‌بیس، دیده و معامله می‌شود.
وی همچنین با تاکید بر برکت میوه بهشتی زیتون که ۷بار در قرآن از آن یاد شده و به آن‌ قسم خورده است، از سود پنجاه برابری واحد رمزپایه‌ی خود در کمتر از یک سال خبر داد و گفت: اکنون چهار هزار و صد میلیارد تومان سرمایه‌ برای توسعه‌ی کارآفرینی و رونق در کشور در نظر گرفته شده است و در این راستا از هر ایده‌ و سرمایه‌گذاری که به‌ این‌ بستر اعتماد کند، حمایت می‌شود.
جم‌رز با اشاره به ادعای قابلیت‌هایی که به توکن‌ها به منظور آلوده کردن اقتصاد به فرآیند مالی‌ای که تعیین قیمت‌ش به عهده‌ی مالک آن می‌باشد، به جهت تزریق امید به مشتریان شبکه زر، تصریح کرد: علاوه بر پشتوانه‌ی مشهود دارایی در کیف رمزپایه‌ی شخصی و قدرت نقدشوندگی بالا، "بیمه‌‌ی ارزش پایه‌ی رمزارزها" با سختی صورت گرفت که اتفاق بزرگ و مبارکی است و خیال سرمایه‌گذاران را نیز آسوده می‌کند.
مدیرعامل شبکه هوشمند زر از اعطای دو هدیه روز دانش‌آموز خبر داد و با تاکید بر وظیفه‌ی سنگینی که در حوزه جهاد اقتصادی بر دوش آنان قرار دارد،گفت: به همین مناسبت با ثبت‌نام در سامانه‌ی اسمارت‌زر، ۲۰هزار واحد BZAR با آینده‌ی بسیار روشن برای دانش‌آموزان تخصیص می‌یابد.
وی افزود: همچنین یک اثر یا نقاشی هر دانش‌آموز، به‌صورت رایگان nft شده و مبلغ فروش آن بعد از ارائه در بازار بین‌المللی در کیف پول‌شان ذخیره خواهد شد.
عباس جم‌رز، توکن‌های NFT را علاوه بر توسعه‌ی اقتصاد، کمکی بزرگ به توسعه‌ و معرفی فرهنگ و تمدن ایران دانست و ادامه داد: با توافق وزارت صنعت معدن و تجارت با عنوان واحد تبادلات مالی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنند‌ه‌های کالا می‌توانند بدون نیاز به باز کردن ال‌سی، از طریق اسمارت‌زر اقدام کنند.
عباس جم، با تاکید بر اهمیت بحث آموزش و فرهنگ‌سازی، و اشاره به توافق با مجموعه‌ای متخصص و به‌روز در مباحث آموزشی بلاکچین در انگلیس تصریح کرد: با همکاری موسسه علوم‌وفنون کیش و دریافت مجوزهای لازم از سازمان منطقه آزاد کیش، دوره‌های تخصصی و عمومی حضوری و مجازی این موسسه با اعطای مدارک بین‌المللی ارائه خواهند شد.
وی همچنین از تألیف کتاب "کاربردهای بلاکچین در صنایع کشور" خبر داد و افزود: این کتاب به‌صورت رایگان بین فرهیختگان توزیع خواهد شد.
سکه رمزپایه ایرانی با نماد SZAR که به صورت رسمی با توثیق سهام و دارایی در سطح بین المللی منتشر می شود علاوه بر امکان عرضه و مبادله در داخل کشور، در صرافی های معتبر دنیا نظیر باینانس و کوین بیس بدون اعمال هیچگونه محدودیت و تهدیدی برای ایرانیان قابل تبادل و معامله است و پشتوانه نقدشوندگی آن علاوه بر ارزش پایه مبتنی بر ارز بین المللی ZAR، در شبکه باینانس دکس با جفت واحد های BNB و BUSD و در شبکه ترون با واحد های TRX وUSDT قابل معامله است و کاربران ایرانی نیز می‌توانند از طریق سامانه مبادلاتی zarnetwork.com به صورت ریالی و ارزی و از طریق کیف پول های معتبر رمزارز نظیر ترون لینک، سیف یال، تراست ولت، اتمیک، باینانس‌دکس (binancedex.app) و سایر کیف پول‌های رایج رمزارز توکن SZAR را دریافت و یا به ارزش روز به راحتی و بالاترین سرعت و کارمزد اندک مبادله نمایند.
رونمایی از نخستین فناوری بلاکچین بین‌المللی ایرانی و صلح‌کارت یازدهم آبان‌ماه در سالن خوارزمی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی