۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۴۱۲۰۲

برنامه‌ای برای محدود کردن گاز صنایع نداریم

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اگر برودت هوا شدت یابد، صنایع سیمانی باید از مازوت استفاده کنند، گفت: در قراردادهایی که با صنایع داریم، تامین گاز در ۸ ماه ابتدایی سال تضمین شده، اما در ۴ ماه دوم صنایعی که می‌توانند، باید از سوخت دوم استفاده کنند.
برنامه‌ای برای محدود کردن گاز صنایع نداریم
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره وضعیت تامین سوخت موردنیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در فصل سرما، گفت: ما تمام تلاش خود را برای تامین گاز موردنیاز صنایع در فصل سرما به کار می‌بریم زیرا به اهمیت تولید واقف هستیم.
وی از مردم ایران دعوت کرد که با کاهش مصرف به دولت و شرکت ملی گاز در تامین گاز پایدار صنایع کمک کنند و افزود: هرچند برای مدیریت گاز صنایع در اوج سرما نیز برنامه‌ریزی شده اما اگر برودت هوا شدت یافته و مصارف افزایش یابد، باید اولویت‌های درنظر گرفته شده اعمال شود.
چگینی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌ای برای محدود کردن گاز صنایع نداریم، ادامه داد: تلاش می‌شود که محدودیتی ایجاد نشود اما طبیعی است که به طور مثال صنایع سیمان که می‌توانند از سوخت دوم استفاده کنند، در این زمان از مازوت استفاده کنند و ما گاز آن‌ها را مقداری محدود ‌کنیم؛ در قراردادهایی که با صنایع داریم، تامین گاز در 8 ماه ابتدایی سال تضمین شده، اما در 4 ماه دوم صنایعی که می‌توانند، باید از سوخت دوم استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با این وجود تلاش می‌شود که در صورت امکان گاز صنایع تامین شود اما اگر شرایطی ایجاد شود که از نظر گاز با محدودیت روبه رو شویم این واحدها باید از سوخت دوم استفاده کنند. 
 
منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی