۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۱۴۱۳۴۲

آزادسازی ذخایر نفتی ژاپن برای کنترل قیمت نفت

در پی افزایش بی سابقه قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی، ژاپن اعلام کرد ممکن است ذخایر مازاد خود را آزاد کند.
آزادسازی ذخایر نفتی ژاپن برای کنترل قیمت نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن از آمادگی کشورش برای آزادسازی ذخایر نفتی و عرضه آن به بازار‌های جهانی برای کنترل افزایش قیمت نفت خام خبر داد.
به گفته منابع خبری، طبق قوانین ژاپن این کشور تنها مجاز است ذخایر نفتی خود را در بحران‌های مربوط به بلایای طبیعی آزاد کند و مجاز به آزادسازی در هر شرایطی نیست.
دولت جو بایدن این روز‌ها با بحران افزایش قیمت سوخت و نفت در جهان مواجه است که همین امر تاثیر زیادی در کاهش محبوبیت رییس جمهور آمریکا داشته است. بایدن در روز‌های اخیر هشدار داده از تمامی ابزار‌های ممکن برای کنترل قیمت نفت در بازار‌های جهانی استفاده خواهد کرد.
به همین منظور وی از کشور‌های بزرگ مصرف کننده نفت از جمله چین خواسته دخایر نفتی خود را آزاد کنند. کیشیدا در جمع خبرنگاران گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می‌توانیم به درخواست آمریکا در زمینه آزادسازی ذخایر نفتی مان پاسخ مثبت دهیم.
ژاپن در گذشته از ذخایر نفتی خود برای مقابله با پیامد‌های جنگ خلیج فارس در اوایل دهه ۱۹۹۰ و زلزله مرگبار و سونامی سال ۲۰۱۱ استفاده کرد. کنترل نسبی همه گیری کرونا و نیز امیدواری ها برای رونق گرفتن دوباره اقتصاد جهان منجر به افزایش تقاضا و بهای نفت در بازار انرژی شده است. با این حال، کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت تلاش دارند با افزایش عرضه، مانع از افزایش افسار گسیخته بهای طلای سیاه در بازار شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی