۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۱۴۱۴۳۴

واکنش اوپک به آزادسازی ذخایر نفتی آمریکا

ائتلاف اوپک پلاس احتمالا در پاسخ به آزادسازی ذخایر استراتژیک برخی کشورها، برنامه خود را تغییر داده و روند افزایش تولید را آهسته‌تر می‌کند تا جبران بشکه‌های اضافی آزادشده شود.
واکنش اوپک به آزادسازی ذخایر نفتی آمریکا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    ائتلاف اوپک پلاس به ژاپن، آمریکا، چین، هند و کره جنوبی در مورد آزادسازی میلیون‌ها بشکه از ذخایر استراتژیکشان هشدار داده و اعلام کرده پاسخ مناسبی خواهد داد.
این ائتلاف اطلاعات دقیقی در مورد پاسخ احتمالی خود نداد ولی احتمالاً برنامه خود را تغییر داده و روند افزایش تولید را آهسته‌تر می‌کند تا جبران بشکه‌های اضافی آزادشده شود.
تاریخ نشان داده اعضای ائتلاف اوپک پلاس هر کاری انجام می‌دهند تا سهم خود را در بازار حفظ کرده و قیمت نفت را در محدوده ایده‌آل برای خود نگه دارند. روسیه و عربستان در 2020، درست قبل‌از آغاز بحران کرونا وارد یک جنگ برای تولید و صادرات نفت شدند که باعث شد بازار از بشکه‌های نفت پر شده و قیمت نفت سقوط کند.
نتیجه این اقدام برای بازارهای نفت فاجعه‌بار بود چون بلافاصله بعد از آن با کاهش شدید تقاضا به‌خاطر همه‌گیری کرونا مواجه شدند.
بنابراین دور از انتظار نیست تهدید جدید اوپک پلاس که مخصوصاً آمریکا را نشانه گرفته، پیامدهای فاجعه‌بار دیگری بدنبال داشته باشد.
نمایندگان اوپک پلاس در این هفته اعلام کردند آزادسازی میلیون‌ها بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی از سوی مصرف‌کنندگان بزرگ نفت به نفع شرایط بازار نیست.
این ائتلاف بارها اعلام کرده بازار به‌زودی با مازاد عرضه مواجه می‌شود و به بازارهای جهانی نفت در مورد عجله بیش‌ازحد در افزایش تولید هشدار داده‌است.
ائتلاف اوپک پلاس هفته آینده اجلاسی برگزار می‌کند تا در مورد ادامه روند افزایش تولید تصمیم‌گیری شود .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی