۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۱۴۲۳۵۴

وضعیت ارتباط دانشگاه نفت با صنعت

معاون پژوهشی دانشگاه نفت درباره ارتباط دانشگاه نفت با صنعت توضیحاتی را ارائه کرد.
وضعیت ارتباط دانشگاه نفت با صنعت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مسیبی بهبانی معاون پژوهشی دانشگاه صنعت نفت درباره ارتباط میان دانشگاه و صنعت گفت: ماموریت دانشگاه صنعت نفت ارتباط با صنعت است.
او افزود: دانشگاه صنعت نفت در سال ۱۳۱۸ بعد از دانشگاه تهران در آبان شروع به کار کرد و در نهایت و به مرور زمان به دانشگاه تبدیل شد.
مسیبی بهبانی تصریح کرد: دانشگاه صنعت نفت تنها دانشگاهی است که سیستم آموزشی آن به زبان انگلیسی است، یعنی تمام فعالیت‌های این دانشگاه، پروژه ها، آموزش ها، امتحانات، گزارش‌های کارآموزی و ... به زبان انگلیسی نوشته می‌شود و ۵۰ درصد تدریس هم به همین زبان است.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعت نفت گفت: یکی از مزیت‌های دانشگاه صنعت نفت این است که دو دانشکده آن در آبان و اهواز دارای همه نوع امکاناتی باشند و به اینصورت دانشجویان بتوانند به خوبی ۳ روش کارآموزی خود را دنبال کنند و همین عامل باعث شده تا ارتباط دانشگاه با صنعت به خوبی انجام شود.
مسیبی بهبانی اضافه کرد: دانشگاه صنعت نفت به دنبال شناسایی مشکلات صنعت است و همین عامل باعث شده تا استادان بتوانند معضلات جامعه را در قالب پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تعریف کنند. حتی در کلاس‌های درس تخصصی از متخصصان مربوطه در تدریس استفاده خواهند کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعت نفت گفت: در ارتباط با صنعت از حالت شعار در آمده ایم و به صورت واقعی آن را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مشکلات جامعه را حل کنیم.
او با اشاره به عدم ارتباط خوب میان دانشگاه‌های کشور با صنعت اضافه کرد: صنعت گاهی اوقات فکر می‌کنند که برای رفع مشکل به دانشگاه نیاز ندارند و گاهی اوقات هم جامعه دانشگاهی فعالیت در صنعت را با سختی می‌بیند. در حال حاضر آئین نامه خوبی را در دانشگاه‌های کشور داریم که با نام آئین نامه فرصت‌های عملیاتی در صنعت شناخته شده است و به استادان این اجازه را می‌دهد تا به مدت ۶ ماه به صورت دائمی یا یک سال به صورت پاره وقت از دانشگاه جدا شود و در صنعت فعالیت داشته باشد که این موضوع فرصت مناسب و عالی است.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعت نفت اضافه کرد: فعالیت دائمی یا موقت استادان در صنعت باعث شده تا مشکل حلقه مفقوده ارتباط میان آن دو حل شود و در صورت استقبال استادان ارتباط صنعت و دانشگاه حفظ شود، اما در حال حاضر فعالیت استادان در صنعت برایشان تا حدودی مشکل ساز است و آن‌ها باید این سختی را تحمل کنند تا بتوانند مشکلات جامعه را رفع کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی