۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۱۴۲۵۱۲

پیام وزیر نفت برای بازگشت پیکر شهید تندگویان

وزیر نفت در پیامی سالروز بازگشت پیکر مطهر شهید محمدجواد تندگویان، وزیر نفت کابینه شهید رجایی به خاک کشور را گرامی داشت.
پیام وزیر نفت برای بازگشت پیکر شهید تندگویان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    در متن پیام جواد اوجی آمده است:
«شهید نظر می‌کند به وجه الله
 ۲۹ آذرماه ۱۳۷۰ سالروز رجعت پیکر مطهر شهید مهندس محمدجواد تندگویان وزیر نفت پیشین جمهوری اسلامی ایران به خاک مقدس میهن اسلامی است.
وزیر نفت کابینه شهید رجایی که با احساس مسئولیت خاص برای بازدید از پالایشگاه آبادان که در معرض تاخت و تاز رژیم بعثی عراق قرار گرفته بود، در حال عزیمت به آن محل به همراه دو تن از معاونین خویش به اسارت درآمد. شهید تندگویان در طول یازده سال اسارت خود در سیاه‌چاله‌های رژیم ددمنش عراق با تحمل وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها با مقاومت بی‌نظیر و دلیرانه آرزوی باطل ایادی رژیم وابسته را برای شکستن روحیه‌اش به یأس مبدل کرد و سرانجام با شهادت افتخارآفرین خود درس بزرگی را به بشریت داد که فرزندان ایران اسلامی در هر مقام و موقعیت بر سر دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اعتقادی خود با کسی تعارف و سازش ندارند.
در سالروز ورود پیکر پاک آن دلاور نستوه به میهن، یادش را گرامی می‌داریم و به روان پاک آن شهید سرفراز و شهدای به‌ خون خفته صنعت نفت کشور و همه شهیدان راه آزادی، مجد و عظمت میهن اسلامی درود می‌فرستیم.
باری آنچه که مسلم است، شهید تندگویان و سایر شهیدان بزرگوار برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و اقتدار و یکپارچگی کشور عزیز، جان شیفته خود را در طبق اخلاص نهاده و به شهادت رسیدند. فلذا بر ماست که در برهه حساس و تاریخی کنونی به یاری خداوند و تدابیر مقام عظمای ولایت مدظله‌العالی با همت، تلاش و جدیت مضاعف صنعت نفت کشور را به دژی مستحکم و مقاوم برای دفاع از اهداف و منافع کشور بدل نموده و هم‌گام با برنامه‌ها و راهبردهای دولت سیزدهم زمینه توسعه و پیشرفت هرچه افزون‌تر این صنعت عظیم را چونان پیشران توسعه همه‌جانبه کشور بیش از پیش فراهم سازیم. ان‌شاءالله.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی