۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۱۴۲۷۲۲
مدیر عامل پتروشیمی مرجان : 

صنعت پتروشیمی نقطه عطف تحولات صنعتی جامعه ایران است 

 دکتر " انصاری نیک " در جلسه  هفتگی مدیران تاکید کرد: صنعت پتروشیمی بعنوان صنعت اول کشور نقطه عطفی در تحولات صنعتی جامعه ایران است و اثرات مثبت آن در زندگی مردم کاملا ملموس می باشد.
صنعت پتروشیمی نقطه عطف تحولات صنعتی جامعه ایران است 
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دکتر انصاری نیک، مدیر عامل پتروشیمی مرجان در این جلسه با تبریک روز ملی صنعت پتروشیمی از این صنعت بعنوان نقطه عطف تحولات صنعتی جامعه ایران یاد کرد و افزود: صنعت پتروشیمی بعنوان صنعت اول کشور نقطه عطفی در تحولات صنعتی جامعه ایران است و اثرات مثبت آن در زندگی مردم کاملا ملموس می باشد.
وی عنوان کرد: پس از انقلاب تحولات صنعت پتروشیمی در کشور ما ودر مقیاس جهانی نقش جهشی داشته بگونه ای که از حیث افزایش تولید و محصولات مختلف استراتژیک و بخشی هم در تامین مواد شیمیایی توانستیم به پیشرفت قابل توجهی در عرصه جهانی دست بیابیم.
 وی با ستودن تلاشهای مجموعه کارکنان مسئولیت پذیر و ارزشمند صنعت پتروشیمی و گرامیداشت یاد و نام تلاشگران این عرصه از خدمات شایسته و اقدامات تحولی همکاران که موجبات تولید مستمر و ایمن را با حد اکثر ظرفیت در این مجتمع تولیدی فراهم نمودند  قدر دانی کرد.
 دکتر " انصاری نیک " با بیان اینکه یکی از وظایف قانونی دولت مانع زدایی تولید و فراهم سازی بستر مناسب آن است تاکید کرد : امیدواریم امسال که سال مانع زدائی در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی است دولت محترم بتواند در واقع بستر های پیشرفت  را برای کار آفرینان صنعت ارزشمند پتروشیمی ایجاد کند.
مدیر عامل مرجان در ادامه به چالش قطعی گاز در فصل سرما بعلت افزایش بی رویه مصرف خانگی اشاره و گفت : در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مانع زدایی و حمایت از تولید نام گرفته است شرکتهای پتروشیمی با قطع گاز یا الزام به کاهش شدید آن مواجه شده اند و این صنعت مولد که در کشور ارز آوری ، اشتغال و ارزش آفرینی دارد را دچار مشکل نموده است.
 وی در خصوص نگرانی ناشی از این چالش عنوان کرد: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است  که با قطع گاز خطوط تولیدی که منبع انرژی آنها گاز است دچار توقف تولید خواهند شد.
دکتر انصاری نیک ادامه داد:  وقتی تحقیقات و گزارشات گذشته را بررسی می کنید بخشی از ماموریت ها اجتناب ناپذیر است و ما این را درک می کنیم ولی بخشی از این ماموریت ها ناشی از بی برنامگی یا عدم برنامه ریزی درست و تلاش ناکافی است بخصوص در حوزه مدیریت منابع از جمله منبع گاز طبیعی که وزارتخانه می بایست در ماموریت های گذشته ای که به آن محول شده است در بهینه سازی مصرف سوخت اقدامات و برنامه ریزی جدی انجام می داد.
وی نیز در توضیح این مطلب تاکید کرد:  که نه تنها وزارت نفت بلکه وزارت خانه های صنعت و بازرگانی و سیستم های قانونگذاری مجلس باید تلاش بیشتری می کردند و کشور را به صورتی پیش می بردند که مصرف گاز مطابق استانداردهای جهانی مدیریت می شد.
 مدیر عامل مرجان اظهار کرد: کمبود گاز در فصل سرما نشان می دهد برنامه ریزی و تلاش کافی انجام نشده است و امید وار هستیم که مسئولان چه در دولت و چه در حوزه انرژی که در توزیع صنعت قانونگذار هستند برنامه ها را پیش بگیرند که صنعت ارزش آفرین پتروشیمی را از این چالش جدی نجات دهند و کشور عزیزمان همچنان مسیر توسعه را بنحو مطلوبی طی نماید.
گفتنی است در این نشست دستور کارها  و برنامه های در دست اقدام با توضیحات تخصصی مدیران واحدها در حضور مدیر عامل و مدیر مجتمع  به بحث و تبادل نظر نهاده شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی