۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۱۴۲۹۹۵

آمریکا مانع استخراج نفت و گاز لبنان می شود

حسین الحاج حسن نماینده پارلمان لبنان گفت : آمریکا به دلایل سیاسی مانع استخراج نفت و گاز از سوی لبنان می شود.
آمریکا مانع استخراج نفت و گاز لبنان می شود
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   حسین الحاج حسن عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب الله لبنان روز یکشنبه در دیدار با مسئولان ادارات و نهادهای عمومی استان بعلبک الهرمل واقع در شمال شرق لبنان گفت: ما در کشور به دلایل داخلی مرتبط با سیاست اقتصادی وابسته و نیز شرایط خارجی مرتبط با تحریم و محاصره، هم اکنون در شرایط دشواری بسر می بریم.
 وی افزود: لبنان از دو سال پیش در پی فروپاشی ارزش پول ملی (لیره) و کمبود دارو، سوخت و دیگر کالاهای اساسی با بدترین بحران اقتصادی در تاریخ خود رو به روست.
مقام لبنانی خاطرنشان کرد: لبنان یک کشور فقیر نیست بلکه دارای ذخایر نفت و گاز است اما آمریکا به دلایل سیاسی مانع بهره برداری از این منابع می شود.
الحاج حسن اضافه کرد : اگر به لبنان اجازه استخراج نفت و گاز داده شود، می تواند بسیاری از مشکلات خود را حل کند.
وی همچنین گفت: بزرگترین مشکل تاثیرگذار بر اوضاع اقتصادی کشور، مشکل برق است.
عضو فراکسون وفاداری به مقاومت افزود: پیشتر قول هایی درباره واردات گاز از مصر و برق از اردن در آغاز سال جاری میلادی داده شد، اما تا این لحظه وتوی آمریکا برداشته نشده و گاز و برق نیز از قانون ظالمانه موسوم به «قانون سزار» مستثنی نشده است.
لبنان ماه‌ها است که از بحران شدید به ویژه در بخش انرژی در نتیجه کمبود سوخت رنج می‌برد و این امر منجر به قطع برق برای ساعات طولانی در خانه‌ها و موسسات دولتی در نتیجه ضعف شدید تولید نیروگاه‌ها شده است. 
بحران سوخت یکی از برجسته‌ترین پیامدهای بحران شدید اقتصادی است که لبنان از اواخر ۲۰۱۹ به دلیل فروپاشی مالی و نبود ارز خارجی به‌اندازه کافی به منظور وارد کردن کالاهای اساسی همچون سوخت و دارو با آن دست به گریبان است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی