۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۴۳۰۹۱

چشم‌انداز غم‌انگیز بهبود اقتصاد جهانی

در گزارش خطرات سالانه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) تغییرات‌ اقلیمی به‌عنوان خطر شماره یک در نظر گرفته شد، در حالی که فرسایش سرمایه اجتماعی، بحران‌های معیشتی و سلامت روان خطراتی شدند که بیشترین افزایش را از زمان شروع همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ داشته‌اند.
چشم‌انداز غم‌انگیز بهبود اقتصاد جهانی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   نظرسنجی از حدود ۱۰۰۰ رهبر تجاری، دولتی و دانشگاهی نشان داد که تنها یک نفر از هر ۱۰ عضو مجمع جهانی اقتصاد که مورد بررسی قرار گرفتند، انتظار دارند که بهبود جهانی در سه سال آینده تسریع شود و تنها یک نفر از هر شش نفر به چشم‌انداز جهان خوش‌بین است.
سعدیه زاهدی، مدیر عامل مجمع جهانی اقتصاد گفت: «رهبران جهانی باید گرد هم آیند و یک رویکرد هماهنگ چندجانبه برای مقابله با چالش‌های بی‌امان جهانی و ایجاد انعطاف‌پذیری پیش از بحران بعدی را اتخاذ کنند.»
در حال حاضر تغییرات آب‌وهوایی به الگوهای شدید آب‌وهوایی کمک می‌کند و کارشناسان بر این باورند که عدم اقدام درباره این تغییرات می‌تواند تولید ناخالص داخلی جهانی را به یک ششم کاهش دهد.
این گزارش همچنین حوزه‌های خطر نوظهور ازجمله امنیت سایبری، فشار مهاجرت و رقابت در فضا را برجسته می‌کند.
چشم‌انداز پرتاب ۷۰ هزار ماهواره در دهه‌های آینده، علاوه بر گردشگری فضایی، خطرات برخورد و افزایش زباله در فضا را در بحبوحه فقدان مقررات افزایش می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی