۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۱۴۳۱۶۷

افزایش حفاری چاه‌های نفت و گاز در آمریکا

بالا رفتن قیمت نفت، شرکت‌های انرژی آمریکا را تشویق به افزایش حفار‌ی‌ها کرده و تعداد چاه‌های نفت و گاز این کشور، ۱۳ حلقه طی هفته منتهی به چهاردهم ژانویه افزایش‌یافته است.
افزایش حفاری چاه‌های نفت و گاز در آمریکا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت‌های انرژی آمریکا در این هفته بیشترین تعداد چاه‌های نفت و گاز طبیعی را از ابتدای بهار حفاری کردند. بالا رفتن قیمت نفت این شرکت‌ها را تشویق به آغاز حفاری‌ها کرده‌است.
تعداد چاه‌های نفت و گاز در آمریکا که اولین نشانه تولید در آینده هستند، 13 حلقه طی هفته منتهی به چهاردهم ژانویه افزایش‌یافته و به 601 رسیده‌است، یعنی بالاترین رقم از آوریل 2020.
تعداد کل چاه‌های نفت و گاز آمریکا 228 حلقه معادل 61 درصد نسبت‌به همین زمان در سال گذشته میلادی افزایش‌یافته است.
تعداد چاه‌های نفت آمریکا 11 حلقه در این هفته بالا رفته و به 492 رسیده‌است، یعنی بالاترین تعداد از آوریل 2020. این درحالی‌ست که تعداد چاه‌های این کشور 2 حلقه بالا رفته و به 109 رسیده‌است، یعنی بالاترین رقم از مارس 2020.
بیشترین حفاری‌ها در میدان ایگل فورد در جنوب تگزاس صورت‌گرفته و 6 حلقه چاه به چاه‌های این منطقه اضافه شده‌است.
نفت خام آمریکا در روز جمعه حدود 84 دلار در هر بشکه معامله می‌شد. قیمت نفت این کشور برای چهارمین هفته پیاپی روبه‌افزایش بوده‌است.
با افزایش 12 درصدی قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی به‌دنبال افزایش 50 پنج‌درصدی در سال گذشته، تعداد زیادی از شرکت‌های اکتشاف و تولید تصمیم به بالا بردن هزینه‌های خود در 2022 گرفته‌اند.
تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا به‌تدریج افزایش‌یافته اما تولید این کشور در 2021 پایین آمده‌است. چون بسیاری از شرکت‌های انرژی بر بازگرداندن پول به سرمایه‌گذاران خود تمرکز داشتند تا افزایش تولید.
تولید نفت آمریکا ضربه سختی از همه‌گیری کرونا و سقوط تقاضا و قیمت نفت خورد و پیش‌بینی می‌شود تولید نفت این کشور در سال آینده میلادی از رکورد 12٫.3 میلیون بشکه در روز که در 2019 ثبت‌شده بود بگذرد. آمریکا در سال گذشته میلادی 11.2 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و پیش‌بینی می‌شود تولید این کشور در سال جاری میلادی به 11.8 میلیون بشکه در روز برسد و در سال آینده برابر با 12.4 میلیون بشکه در روز باشد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی