۴
۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۱۴۳۲۰۷

پیش بینی رکورد سودآوری و درآمد در" آریا"

مجمع عمومی فوق‌العاده آریا ۵۰ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته تصویب کرد.
پیش بینی رکورد سودآوری و درآمد در" آریا"
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پلیمر آریاساسول (سهامی عام) با حضور 94 درصد سهامداران این شرکت صبح روز یکشنبه 26 دی 1400 برگزار شد و افزایش سرمایه 50 درصدی این شرکت از محل سود انباشته به تصویب رسید. بنابراین سرمایه این شرکت از مبلغ 9.168 میلیارد ريال به مبلغ 13.752 میلیارد ريال افزایش یافت.
امیرحسین بحرینی مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت در گزارشی به سهامداران آریا اعلام کرد به منظور تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای پروژه احداث واحد جداسازی C3+ با ظرفیت 165 هزار تن در سال، افزایش سرمایه 50 درصدی از محل سود انباشته  در دستور کار قرار گرفت. وی اضافه کرد : با توجه به صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار افزایش سرمایه 50 درصدی شرکت از محل سود انباشته به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسید.
بحرینی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته این پروژه در سال 1403 به بهره‌برداری خواهد رسید. وی تاکید کرد:  با آغاز تولید این واحد زنجیره ارزش محصولات تکمیل و به پایداری تولید در واحد الفین شرکت نیز کمک خواهد شد ضمن اینکه سود خالص سالانه شرکت نیز بیش از 10 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت مناسب پروژه احداث واحد ۳۰۰ هزار تنی پلی‌اتیلن جدید در حال احداث ، چشم انداز شرکت در افق ۱۴۰۳ را با تولید بالغ بر ۲.۳۵۰ هزار تن انواع محصولات، تحقق ۱۱۰ میلیون دلار سود بیشتر پیش‌بینی کرد.
پیش بینی رکورد سودآوری و درآمد در سال ۱۴۰۰
مدیرعامل آریاساسول همچنین در خصوص پیش‌بینی وضعیت شرکت تا پایان سال عنوان کرد: پیش بینی قریب به وقوع وضعیت مالی و اقتصادی شرکت که به زودی در سامانه کدال بارگذاری خواهد شد نشان می‌دهد آریاساسول در سال ۱۴۰۰ از منظر درآمد و همچنین سودآوری هم از نقطه نظر ارزی و هم ریالی، رکورد کل ادوار خود را خواهد شکست و نوید بخش سالی پرسود و پر برکت برای همه سهامداران عزیز خواهد بود.
برگزاری سریع مجمع عمومی عادی سالانه ۱۴۰۰
وی همچنین افزود: برای دو چندان کردن شیرینی این خبر خوش تلاش خواهیم کرد در اولین فرصت ممکن در سال ۱۴۰۱ مجمع عمومی عادی سالانه را در پایان فروردین یا هفته اول اردیبهشت برگزار کنیم که برای شرکتهای حوزه انرژی فعال در بازار سرمایه کشور قطعاً یک رکورد محسوب خواهد شد و متعاقب آن به سرعت به توزیع سود مصوب سهام اقدام خواهیم نمود.
قابل ذکر است که شرکت پلیمر آریاساسول با نماد آریا، الگوی صنعت پتروشیمی کشور با اعتبار جهانی، با تولید و فروش حدود دو میلیون تن اتیلن و انواع پلی‌اتیلن در سال، یکی از سودآورترین و بنیادی ترین شرکتهای بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود و تا پایان آذر ماه سال جاری توانسته 188.139 میلیارد ريال درآمد فروش محقق کند که نسبت به دوره مشابه سال قبل 63 درصد افزایش داشته، و در شش‌ماهه اول سال جاری نیز از 114.459 هزار میلیارد ریال فروش 65.033 میلیارد ریال سود خالص محقق نموده است.
همچنین سابقه تاریخی شرکت نشان می‌دهد که تاکنون در مجامع عمومی عادی سالیانه بیش از ۹۰ درصد سود قابل تقسیم بین سهامداران توزیع شده‌است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


پتروشیمی آریاساسول زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس است و آفرین به مهندس علی عسکری مدیرعامل جدید هلدینگ خلیج فارس که هنور نیامده کار و سودآوری و پیشرفت را برای هلدینگ خلیج فارس و سهام داران شروع کرده است
هجده درصد یا پنجاه درصد مطمئنی مطلب درست زدی؟
مهدي
50 درصد افزايش سرمايه از محل سود انباشته درست است
عجب
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی