۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۴۳۳۸۵
با موافقت مجلس؛

تغییر سازو کار محاسبه ‫گازبهای کوره‌های آجرپزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کوره‌های آجرپزی مشمول بند «ط» تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نیست و گازبهای آن مطابق کسب و خدمات و تجاری محاسبه شود.
تغییر سازو کار محاسبه ‫گازبهای کوره‌های آجرپزی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کوره‌های آجرپزی مشمول بند «ط» تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نیست و گازبهای آن مطابق کسب و خدمات و تجاری محاسبه شود.
در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه بند (ط) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
نمایندگان با ۱۶۰ رای با کلیات و جزییات طرح  موافقت و تصویب کردند که ‫گازبهای کوره های آجرپزی مطابق کسب، خدمات و تجاری محاسبه شود. یک فوریت این طرح در جلسه ۱۲دی ماه ۱۴۰۰به تصویب رسیده بود.
مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس پیش از رای گیری درباره طرح این طرح گفت: موضوع استفساریه این بود که ‫با توجه به بند «ط» تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور مصوب ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ این است که آیا کوره های آجرپزی مشمول این بند می‌باشد و گازبهای آن مطابق  ۱۰ درصد نرخ متوسط قیمت خوراک پتروشیمی است؟ که پاسخ این بود که خیر. کوره های آجرپزی مشمول بند «ط» تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نیست و گازبهای آن مطابق کسب و خدمات تجاری محاسبه می‌گردد.
وی افزود: این موضوع در تاریخ ۲۰ دی ماه در کمیسیون مطرح شد، طبق این بند سایر صنایع با توجه به نرخ سود ۱۰ درصد خوراک پتروشیمی‌ها بود اما به دلیل مشکلاتی که برای کوره‌های آجر پزی ایجاد شد این استفساریه تهیه و در کمیسیون بررسی شد.
منبع:ایرنا
 
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی