۵
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۴۳۴۴۰
رونمایی از اولین شرکت دانش بنیان در هلدینگ خلیج فارس؛

صدیقی زاده: ممانعت از خام فروشی اولویت پتروشیمی کارون است

مراسم معرفی شرکت پتروشیمی کارون به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در حوزه پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس برگزار شد.
صدیقی زاده: ممانعت از خام فروشی اولویت پتروشیمی کارون است
مراسم معرفی شرکت پتروشیمی کارون به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در حوزه پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار نفت ما، مهندس صدیقی زاده، مدیر عامل شرکت پتروشیمی کارون در توضیح اهمیت ورود پتروشیمی به دانش بنیان گفت: رویکرد کلی کارون ممانعت از خام فروشی و تولید محصولات پایین دستی نفت است، ایران در حوزه تولید صنایع پایین دستی دارنده تنها ۱۰ درصد از محصولات یعنی ۳۰ محصول از ۳۳۷ محصول را تولید می‌کند. هدف دانش بنیان، خودکفایی در فناوری به جای بومی سازی آن در حوزه پتروشیمی است. مساله دیگری که اهمیت ورود کارون به دانش بنیان را نشان می دهد این است که کشورهای غربی که خریدار محصولات ما هستند، قیمت محصولاتی که ما با تناژ بالا تولید می کنیم را کاهش و محصولاتی که تنها در ۵۰۰۰ تن تولید می شود را کاهش داده اند، با این رویه پتروشیمی کشور متضرر می شود بنابراین باید به سمت تولید محصولاتی برویم که مجبور نباشیم محصولات پایین دستی را با قیمت بالا از خارج بخریم، مسیر رسیدن به این توان و امکان، از تاسیس شرکت های دانش بنیان حوزه پتروشیمی می گذرد.
صدیقی زاده در توضیح کاری که دانش بنیان کارون قرار است انجام دهد گفت: کارون قرار است در حوزه تولید پلی اورتان وارد دانش بنیان شود به این معنا که سرمایه و تجهیزات را در خدمت دانشگاهیان قرار داده و علم آنها را برای تولید محصولات  متنوع پتروشیمی و پایین دستی به کار گیرد. این مساله از این حیث ارزشمند است که دانشگاهی های ما در حوزه پلیمرها استفاده چندانی از دانش خود در عملیاتی کردن دانش و تخصص خود نمی کنند، پتروشیمی کارون وارد دانش بنیان شده تا سرمایه اش را با کمک دانشگاهیان در راه تولید پلی اورتان بکار گیرد. در صورت تحقق این هدف ما مجبور نیستیم یک فرمول را با قیمت ۱۰ میلیون تومان برای یک ساعت از مثلا انگلستان خریداری کنیم. پتروشیمی های ما انواع پلیمر را تولید می کنند اما صنایع پایین دستی ناچارند فرمول ها را از خارج با قیمت گزاف بخرند. هدف ما این است که پتروشیمی را به دانش دانشمندان و دانشگاهیان نزدیک کرده و به عنوان مثال تزهای دکتری را برای تولید محصولات پایین دستی به کار بگیریم.
وی افزود: در کشوری مانند چین و بسیاری از کشورهای دیگر هزاران پارک شیمیایی وجود دارد در حالی که ایران حتی یک پارک شیمیایی ندارد. هدف ورود کارون از دانش بنیان رسیدن به چنین آرمانی در آینده است.

صدیقی  زاده در گفتگو با نفت ما خبر داد:
تولید سه محصول استراتژیک صادراتی در پتروشیمی کارون
 
مهندس صدیقی زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون در حاشیه رونمایی از اولین شرکت دانش بنیان در هلدینگ خلیج فارس از تولید سه محصول استراتژیک "کی اچ آر ۴۵"، "کی ام تی ۱۰" و "کی ال ام ۱۰۰" در پتروشیمی کارون خبر داد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


رسول آقاجانی
درود بر مهندس عسکری که تولید و فن اوری را افزایش داده و دستور افزایش تولید داده و برخورد با مدیران عامل که تولید کاهش یابد
احمد
اقا یا خانم محترمی که نظر داده ای درود بر عسگر که دانش بنیان را در کارون ارتقاء داد، لطفا فعلا به این زودیپاچه خواری نکنید ، مطمئن باش هنوز علی عسگری حتی نام شرکتهای زیز مجموعه هلدینگ خلیج فارس را یاد نگرفته تا چه رسد که اقدام عملی انجام دهد مجیز گویی و تملق هم حدی دارد!!!!!
کریم
ایشان هنوز باور نکرده اند که دوران لابی گری برای تصدی مدیرعاملی هلدینگ تمام شده است.
بحث‌های ایشان بیشتر کلی گویی است تا مبتنی بر واقعیات!
نصف سال واحدهای ایشان که توقف فنی دارد.
اکثر محصولات مشخصات فنی جهانی مناسب ندارد!
بعد بر چه اساسی میگویند که دوران مگا تنی به پایان رسیده!
منظورشان از خام فروشی دقیقا چیست؟
یک طرح فنی یک صفحه ای بدهند که چه در ذهن دارند !!!!
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی