۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۱۴۴۴۰۹

دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت مصرف انرژی توسط پتروشیمی پردیس

شرکت پتروشیمی پردیس در روند ارزیابی عملکرد مدیریت انرژی سال ۱۳۹۹، موفق به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت مصرف انرژی در فرآیند تولید آمونیاک و اوره از سازمان ملی استاندارد ایران شد.
دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت مصرف انرژی توسط پتروشیمی پردیس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شرکت پتروشیمی پردیس در روند ارزیابی عملکرد مدیریت انرژی سال 1399، موفق به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت مصرف انرژی در فرآیند تولید آمونیاک و اوره از سازمان ملی استاندارد ایران شد.
براساس ماده 21 قانون برنامه سوم توسعه، همه شرکت های صنعتی و تولیدی موظف به تهیه و تدوین فرآیندها و معیارهای لازم برای اعمال صرفه جویی، منطقی کردن مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست هستند.
شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان بزرگترین مجتمع تولیدکننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه در راستای اهداف استراتژیک و اجرای سیاست های کلی نظام، از سال 1392 برنامه ریزی جامعی را برای مدیریت مصرف انرژی انجام داده است و با توجه به اقدامات انجام شده، موفق به دریافت گواهینامه سیستم استاندارد مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱ و گواهینامه استاندارد مصرف انرژی گردید. به گواه گزارش های سازمان حفاظت محیط زیست، پتروشیمی پردیس یکی از صنایع سبز کشور است که اهتمام ویژه ای برای مدیریت مصرف انرژی، کنترل آلایندگی و حفاظت از محیط زیست پیرامونی خود دارد.
با بازرسی های صورت گرفته توسط شرکت کیسان پایا در سال 1399، میزان انحراف مصرف انرژی به ازای تولید آمونیاک و اوره در شرکت پتروشیمی پردیس نسبت به استاندارد (استانداردهای 13371 و 13373) به ترتیب 2- درصد و 22- درصد بوده است. براساس گزارش این شرکت، SEC  کل اوره برابر با 4.508  با انحراف 22- درصد و SEC کل آمونیاک برابر با 32.88 و دارای انحراف-2  درصد است که بیانگر انطباق با استاندارد ملی ایران می باشد.
ارتقا سطح دانش کارکنان در حوزه مدیریت مصرف انرژی، ممیزی تله های بخار در سطح مجتمع، پایش و ممیزی فنی تجهیزات بارز انرژی، رفع عیب از فن های توربینی بویلر و سرویس گذاری دائم آن، رفع عیب از کانورتور آمونیاک فاز 1 و افزایش راندمان آن به محدوده طراحی خود، تعمیرات کامل بویلر های فاز 3 در اورهال این فاز بمنظور تولید پیوسته و مصرف سوخت در محدوده طراحی، پایش مصرف انرژی کل مجتمع بصورت ماهیانه و عقد قرارداد با شرکت های مشاور در خصوص موضوعات مرتبط با انرژی از جمله اقدامات شاخص پتروشیمی پردیس برای بهبود سطح شاخص انرژی است که منجر به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت مصرف انرژی از سازمان استاندارد ملی ایران شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی