۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۴۵۲۹۳

"ناوگان کشتی های ارواح" ایران کابوس تحریم ها

واشنگتن فری بیکن نشریه محافظه کاران آمریکا با تیتر "ناوگان کشتی های ارواح" ایران و در حالی که عکس بزرگی از یک نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران را منتشر کرد، به افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران و دو برابر شدن حمل نفت و فرآورده های نفتی واکنش نشان داد. در ان گزارش از صادرات ۲۲ میلیارد دلاری نفت به چین از سال ۲۰۲۱ تا کنون پرداخته شده است.
"ناوگان کشتی های ارواح" ایران کابوس تحریم ها
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، اصطلاح "کشتی های ارواح" که پیش از این از سوی نشریات دیگری چون وال استریت ژورنال و رویترز نیز به کار رفته است، واکنشی به اقدامات نفتکش های ایرانی برای دور زدن تحریم ها و حمل بار به اقصی نقاط جهان است بدون اینکه شناسایی شوند.
هرچند آمارهای اعلامی رسانه ‎ها و مراکز خارجی از میزان نفت و فراورده‎ های نفتی صادراتی کشور دقیق نیست اما آنها در شرایطی به افزایش صادرات نفت ایران با وجود تحریم ها اعتراف می‎کنند که طبق اعلام و تصریح رییس جمهور کشورمان صادرات نفت کشور 40 درصد افزایش یافته است.
به تصریح مقامات ارشد کشور، ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران در خط مقدم مبارزه علیه تحریم ها، نقش مهمی در این افزایش چشمگیر صادرات داشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی